سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام:

گندم مهرگان ایلام مرغوب‌ترین بذر کشور است

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: بذر غنی شده گندم مهرگان که در استان ایلام تولید می شود، یکی از معدود بذر‌های منحصربه فرد در کل کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ کامران سلیمان پور مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: بذر غنی شده گندم مهرگان تولید استان ایلام ، یکی از معدود بذر‌های منحصربه فرد ، باکیفیت و از جمله مرغوب‌ترین بذر در کل کشور می باشد.

او بیان کرد: این رقم از بذر گندم که اصلاح و غنی شده با انواع مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان است ، در استان ایلام تولید و به نقاط مختلف کشور نیز صادر می‌شود.

سلیمان پور افزود: وزارت کشاورزی در حال توسعه این بذر با توجه به مرغوبیت بالای آن در سطح کشور است و مولفه‌های آرد و نان باکیفیت استان از محل این بذر تامین شده است.

او مطرح کرد: عمده بذر‌های تولیدی در استان ایلام از مرغوبیت بالایی برخودار هستند که بذر گونه مهرگان یکی از مرغوب‌ترین بذر‌های کشور محسوب می‌شود.

سلیمان پور اظهار کرد: آرد تولید شده استان ایلام به علت مرغوبیت و غنای بالای این محصول ، در برخی استان‌ها نیز به فروش می‌رسد و در غنی سازی آرد استان از مواد معدنی چون آهن و اسید فولیک به آن اضافه شده است.

او بیان کرد: پنج واحد کارخانه تولیدی آرد فعال در استان وجود دارد که تجهیزات آن‌ها بروز شده و یک کارخانه جدید دیگر هم در منطقه صالح آباد به بهره برداری رسیده است.

مدیر عامل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام مطرح کرد: نظارت بر کیفیت و سلامت آرد یک موضوع چند وجهی است که متولی آن فقط ما نیستیم و دستگاه‌های دیگری نیز متناظر با این شرکت بر سلامت نان دخیل هستند، نکته قابل توجه اینکه استان ایلام در زمینه تولید آرد مرغوب و با کیفیت جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر / ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.