سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰۰ مرکز درمان سرپایی سوء مصرف موادمخدر در سیستان و بلوچستان فعال است

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:سه مرکز دولتی و ۹۷ مرکز خصوصی درمان سرپایی سوء مصرف موادمخدر در شهرهای تحت پوشش این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

دکتر محمدهاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: ۱۲ هزار مددجو در مراکز درمان سرپایی سوء مصرف موادمخدر سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

او ادامه داد: در پایشی که بین ۶۳ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور در این زمینه انجام شد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موفق به کسب رتبه اول به سبب پایش مراکز فعال درمان سرپایی سوء مصرف موادمخدر شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به اقدامات مطلوب انجام شده در حوزه بهداشت و سلامت سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در بیش‌از دو دهه گذشته افزون‌بر ۵۰ هزار مورد مالاریا وجود داشت که هم‌اینک به همت شبکه بهداشت موارد انتقال محلی مالاریا به کمتر از ۲ نفر در این استان رسیده است.

او  افزود: در دنیا فقط دو کشور افغانستان و پاکستان درگیر بیماری فلج اطفال هستند که با تلاش همکاران نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به دلیل همسایگی ما با این دو کشو هیچ گونه گزارشی از این بیماری را نداشته‌ایم.

هاشمی اظهارداشت: در سیستان و بلوچستان در چندین نقطه از مناطق روستایی طغیان ویروس کرونا را داشتیم و خوشبختانه به دلیل وجود ساختار خانه بهداشت، بهورز و مراکز خدمات جامع سلامت روستایی توانستیم سریع موارد را شناسایی، غربالگری و ایزولاسیون را انجام دهیم که این موارد موثر منجر شد که گسترش این ویروس را نداشته باشیم.

او از بهورزان به عنوان پیام آوران نظام سلامت یاد کرد و افزود: با استقرار خانه بهداشت روستایی ما شاهد توسعه مناطق روستایی بودیم و دستاوردهای بسیار خوبی را مرهون زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان هستیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.