سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید رئیس جدید شورای امنیت بر مخالفت با بازگشت تحریم‌های ایران

رئیس دوره‌ای جدید شورای امنیت نیز با طرح آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس دوره‌ای جدید شورای امنیت سازمان ملل گفت: در دوره ریاست او نیز اقدامی از سوی این شورا برای بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران صورت نخواهد گرفت.

پس از پایان مدیریت رئیس اندونزیایی شورای امنیت، رئیس جدید این شورا از نیجر تصریح کرد: با توجه به مخالفت اکثریت اعضای این شورا با درخواست آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، در دوران وی نیز اقدامی از سوی این شورا علیه ایران صورت نخواهد گرفت.

آمریکا پس از آنکه شکست سختی را در شورای امنیت سازمان ملل متحمل شد و تلاش‌هایش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ناکام ماند، برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه تلاش کرد. روسیه، چین و اتحادیه اروپا تصمیم اخیر آمریکا را غیرقانونی خوانده و تاکید کردند که واشنگتن عضوی از توافق هسته‌ای ایران نیست و به همین دلیل نمی‌تواند از بند پیش‌بینی شده در توافق استفاده کند.

اندونزی به عنوان رئیس پیشین دوره ای شورای امنیت پیشتر اعلام کرد اجماعی در بین اعضای شورای مذکور در خصوص فعال‌سازی مکانیسم ماشه ایجاد نشده است. نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن محکوم کردن سایر کشورها، مدعی شده که آن‌ها از تروریسم حمایت می‌کنند.

با این حال وزیر امور خارجه آمریکا، اخیرا ضمن تکرار ادعای فعال‌شدن مکانیسم ماشه از سوی واشنگتن، مدعی شد تحریم‌های ضدایرانی از ۲۰ سپتامبر مجددا فعال خواهند شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
reza
۱۱:۰۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اگر این خبر درست باشد فقط یک پاسخ دارد و آن اینکه:
آمریکا خروج یکجانبه خود را بطور رسمی و رسانه ای جهانی به تمام جهان و سازمان ملل توسط احمق درجه یک ترامپ اعلام کرده پس هیچ جائی در این قرارداد ندارد...............