سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان؛

تغییر مدیریت بنیاد مستضعفان به ضرر قلعه گنج نباشد

استاندار کرمان گفت: بنیاد مستضعفان تکلیف ادامه کار در قلعه گنج را مشخص کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدایی استاندار کرمان در هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در سال ۹۹ گفت: در بازدید از پروژه‌های بنیاد مستضعفان در قلعه گنج به نظر می‌رسد، برخی پروژه‌ها با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند.

او افزود: کارخانه شیر قلعه‌گنج با ظرفیت ۲۵ درصدی و تنها با ۳ پرسنل در حال کار است.

استاندار کرمان بیان داشت: نیروگاه خورشیدی در منطقه نیز با بخشی از ظرفیت خود در حال فعالیت بود.

فدایی ابراز امیدواری کرد: با تغییر مدیریت در بنیاد مستضعفان انگیزه کار در این شهرستان محروم کم نشود.

او افزود: براساس برنامه قبلی تعیین شده برای معین‌های اقتصادی درکرمان، بنیاد مستضعفان سه سال در قلعه‌گنج برنامه دارد که جای سوال است آیا این سیاست از طریق رییس جدید بنیاد در دوسال آینده دنبال می‌شود.

حیدروند نماینده معین اقتصادی قلعه‌گنج و بخش جازموریان نیز در تشریح اقدامات بنیاد مستضعفان در قلعه گنج گفت: بنیاد مستضعفان اولین پایلوت آبادانی پیشرفت کشور در شهرستان قلعه گنج را در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان کلید زد و از ابتدای فعالیت در این منطقه به دنبال آن بودیم که روی نقاط قوت منطقه کار کرده و از تهدید‌ها جلوگیری کرده و آن‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، ضمن آنکه به دنبال شناسایی نقاط ضعف و تلاش برای رفع آن‌ها بودیم لذا در قلعه گنج کار برای مردم و با مردم را شروع کردیم.

مدیر اجرایی طرح پیشرفت و آبادانی شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج، اقدامات انجام شده در قلعه‌گنج را در گروی همکاری دستگاه‌های دولتی و بنیاد مستضعفان دانست و افزود: کار‌های زیربنایی خوبی با همکاری دستگاه‌های دولتی در شهرستان قلعه گنج انجام شده و انصافاً در این مدت دستگاه‌ها کارشان در این منطقه چند برابر شده بود.

نماینده معین اقتصادی قلعه‌گنج و بخش جازموریان با اشاره به برکات بسیج جامعه محلی در شهرستان قلعه‌گنج تصریح کرد: هزار بافنده در قلعه گنج در حال فعالیت هستند که بازار کار آن‌ها در داخل و خارج از کشور است.

او با بیان این مطلب که قلعه گنج در گذشته نماد فقر بود، اما اکنون به نماد پیشرفت تبدیل شده است، گفت: در دو یا سه ماه اول امسال در حال تبیین اقدامات مدنظر برای شهرستان قلعه‌گنج بودیم تا کاستی‌ها در منطقه را با همکاری مردم احصاء کرده و بتوانیم برنامه‌ها و تجربیات سال‌های اخیر را برای نشر به سایر نقاط این منطقه ارایه دهیم.

حیدروند افزود: تاکنون ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در شهرستان قلعه گنج پرداخت کرده و برای امسال نیز ۴۵ میلیارد تومان پروژه احصاء شده که برخی از آن‌ها درمرحله عقد قرارداد است.

مدیر اجرایی طرح پیشرفت و آبادانی شهر اقتصاد مقاومتی قلعه گنج تصریح کرد: بنیاد مستضعفان امسال اعتبارات مربوط به شهرستان قلعه‌گنج را ۲.۵ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

او تاکیدکرد: صندوق‌های خرد روستایی تشکیل شده در این منطقه ۲۴ هزار عضو دارد که ۳۳ میلیارد تومان گردش مالی آنهاست و همچنین ۳۰ سفیر و تسهیل‌گر در منطقه در حال فعالیت هستند.

حیدروند درباره زمان بندی تفاهم نامه بنیاد مستضعفان با استان کرمان گفت: تفاهم نامه برنامه شهرستان قلعه‌گنج ۵ ساله بود امروز هیچ کدام از پروژه‌های ما ناقص نیست و همه آن‌ها در حال انجام است.

او بیان کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از ابتدای حضور بنیاد مستضعفان تاکنون از قلعه‌گنج بازدید کرده‌اند و تاکید بر تکمیل مدل قلعه‌گنج داریم و اکنون بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی درحال کار در قلعه گنج هستند.

در این جلسه تفاهم نامه همکاری بنیاد مستضعفان کشور با استانداری کرمان برای پیشرفت و آبادانی بخش زهکلوت رودبار جنوب امضا شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.