سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراقب حمله خرس قهوه ای باشید

کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به فصل فعالیت خرس‌های قهوه‌ای، از مردم خواست در این ایام بیشتر مراقب خرس‌های قهوه‌ای باشند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ سیامک اسماعیلی کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در این ایام فعالیت خرس قهوه‌ای افزایش یافته و برای خوردن غذا و جمع کردن انرژی برای فصل زمستان به مناطق زندگی انسان و خصوصا باغات نزدیک می‌شوند.

او اظهار کرد: از آنجایی که انسان با ورود به زیستگاه‌های حیات وحش باعث آسیب به محل زندگی این حیوانات شده، آن‌ها مجبورند برای تهیه غذا به مناطق پایین دست بیایند.

او با اشاره به علاقه خرس قهوه‌ای به میوه‌هایی مانند انگور، ادامه داد: حضور خرس در باغاتی که نزدیک به عرصه‌های محیط زیست و منابع طبیعی ایجاد شده بیشتر است و این حیوان بعد از خوردن میوه درختان ممکن است به درختان آسیب بزند و آن‌ها را بشکند.

کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه از افزایش گزارش تعارض بین خرس و انسان در این ایام یاد کرد و افزود: هم اکنون خرس‌های ماده صاحب توله هستند که این موضوع باعث تهاجمی شدن آن‌ها می‌شود و عمده حمله را از سوی خرس‌های ماده داشته ایم که تا کنون باعث زخمی شدن افرادی هم شده است.

او با اشاره به در نظر گرفتن جریمه ۸۰ میلیون تومانی آسیب رساندن و شلیک به هر خرس قهوه‌ای که یک گونه مهم و شاخص جانوری است، گفت: توصیه ما به افراد این است که در مواجهه با خرس قهوه‌ای به هیچ عنوان به آن شلیک نکنند.

کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه  بیان کرد: خرس زمانی که حالت تهاجی داشته باشد روی دو پا می‌ایستد و از همین رو وقتی که انسان را روی دو پا ببیند احساس می‌کند انسان نیز قصد تهاجم دارد، به همین دلیل بهترین راهکار برای مواجهه با خرس نشستن روی زمین و حرکت نکردن است که در این صورت خرس آسیبی وارد نخواهد کرد.

اسماعیای اضافه کرد: خرس، گونه شکارچی نیست و بجز زمانی که توله داشته باشد آرام است.

او به باغداران توصیه کرد از ورود شبانه به باغ خودداری کنند و هنگام ورود حتما با سر و صدا وارد شوند و یا سگ گله همراه داشته باشند و افزود: روشن کردن آتش می‌تواند در دور شدن خرس موثر باشد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.