سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی؛

ایجاد اشتغال ٧ هزار نفری برای بانوان از طریق تعاونی ها

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعاونی‌های فعال در استان برای ٧ هزار و ٧٣٢ نفر از بانوان اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد سنجری مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت فعال استان و کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، تعداد تعاونی‌های فعال برای بانوان ۶۰۱ عدد با ۶۶ هزار و ۴٣٨ نفر عضو و سرمایه ۵۰ میلیارد ریالی بوده و برای ٧ هزار و ٧٣٢ نفر در حوزه بانوان اشتغال ایجاد شده است.

او افزود: تعاونی‌ها در حوزه صادرات فعالیت خوبی دارند و در یک سال گذشته، ارز کالا‌های صادراتی تعاونی‌ها ۷۲ میلیون دلار بوده که عمده محصولات صادراتی شامل سوخت، زعفران، صنایع غذایی، محصولات فلزی و سنگ‌های ساختمانی است و مقصد صادرات این محصولات، کشور‌های افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و روسیه بوده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان، ۷ هزار و ۲۱۷ شرکت تعاونی فعال وجود دارد که چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مردم، عضو این تعاونی‌ها هستند و میزان سرمایه این تعاونی‌ها بالغ بر ۴۲۵ میلیارد تومان است.

سنجری بیان کرد: ۳۴ درصد تعاونی‌ها در بخش خدمات، ۲۳ درصد در بخش کشاورزی، ۱۴ درصد در بخش صنعت، ۶ درصد در حوزه مسکن، دو درصد در حوزه حمل‌ونقل و ۲۱ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت می‌کنند.
بیشتربخوانید


او تصریح کرد: تعاونی‌ها به طور کلی به ۱۶ فعالیت و گرایش تقسیم‌بندی می‌شوند که بیش‌ترین تعداد با ۲ هزار و ۴۴۳ تعاونی در بخش خدمات است، همچنین ۲۲ تعاونی مرزنشین در استان وجود دارد که ۶۵۱ هزار و ۸۴۶ نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تاکید کرد: دانش‌بنیان موضوع مهمی است که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید می‌شود، ۸ تعاونی در این حوزه با تعداد اعضا ۷۳ نفر و میزان سرمایه ۷۷۳میلیون ریال فعالیت دارند که فعالیت شان منجر به اشتغال‌زایی برای ۶۳ نفر شده است.

سنجری اظهار کرد: در یک سال گذشته ۲۷۲ تعاونی و اتحادیه با ۵ هزار و ۵۸۶ عضو و سرمایه ۴۴ میلیارد ریالی در سطح استان تشکیل شد و برای ۵ هزار و ۲۸۲ نفر  فرصت شغلی ایجاد کرد.

او با اشاره به یکی از طرح‌های مهم به منظور افزایش ماندگاری مردم در روستا، افزود: طرحی با عنوان روستاتعاون در وزارت‌خانه آغاز شد و در استان موفق شدیم ١۴١ تعاونی در قالب این طرح با هزار و ۹۴۲ نفر عضو و اشتغال زایی برای ۲ هزار و ۳۵۷ نفر و سرمایه ثبتی ۷۳۰ میلیون تومان تشکیل دهیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای طرح تاکنون، از محل اعتبارات روستایی به ۴۹ طرح تعاونی تسهیلاتی به مبلغ ۳۵۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت و برای ۵۳۸ نفر اشتغال ایجاد شده است. در مجموع تعاونی‌های تشکیل شده در روستاها، ۶۰ تعاونی مربوط به بخش تولیدی، ۴۸ تعاونی مربوط به بخش کشاورزی و ۱۸ تعاونی مربوط به بخش سلامت است.

سنجری بیان کرد: در هفته تعاون امسال، ۶۵ طرح با مبلغ سرمایه‌گذاری ۸۲۵ میلیارد ریال در سطح استان به صورت ملی و ویدئوکنفرانسی با حضور ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//م. ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.