سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۱۰ تن کینوا از مزارع خراسان جنوبی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی پیش بینی کرد امسال حدود ۸ تا ۱۰ تن کینوا از سطح مزارع استان برداشت شود.

حسینی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۸ تا ۱۰ تن کینوا از ۱۰ هکتار سطح سبز این محصول در استان برداشت شود.

او افزود: در سال زراعی ۹۸-۹۷، بالغ بر ۷ تن محصول از سطح حدوداً ۱۱ هکتار مزارع کینوا در استان برداشت شده است.

حسینی عنوان کرد: سطح زیر کشت کینوا در سال زراعی ۹۸-۹۷، حدود ۲۳ هکتار بوده که با توجه به کاشت آزمایشی آن در غالب شهرستان‌ها و عدم شناخت دقیق و تجربه کافی کشاورزان در بحث کاشت و تولید گیاه کینوا، بخشی از مزارع بر اثر تنش‌های محیطی یا نواقص مدیریتی دچار خسارت شده و قابل برداشت نبوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: بالاترین سطح کاشت و تولید کینوا در سال زراعی گذشته متعلق به شهرستان سربیشه با ۶ و نیم هکتار (به صورت قطعات پراکنده) و با جمع میزان تولید ۲ هزار کیلوگرم است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه کینوا سرشار از فیبر، ویتامین B، مس، منیزیم و منگنز است. ادامه داد: کشت گیاه کینوا در دو فصل زراعی زمستانه-بهاره و تابستانه-پائیزه در سطح استان قابل انجام است.

حسینی بیان کرد: برداشت کینوا در کاشت زمستانه-بهاره اواخر خرداد تا اواخر تیرماه است و در کاشت تابستانه-پائیزه اوایل تا اواخر آذرماه است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: برنامه کاشت کینوا به صورت پایلوت و آزمایشی از سال زراعی ۹۶-۹۵ در استان و با شهرستان طبس گلشن آغاز شده است.

انتهای پیام /  ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.