سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار آبادان:

حق آلایندگی شهرداری های استان به ویژه شهرداری آبادان را برگردانید

محمود رضا شیرازی از نمایندگان خواست روند اصلاح قانون بودجه را برای بازگشت حق آلایندگی آبادان با جدیت دنبال کنند.

محمود رضا شیرازی شهردار آبادان در نشست شورای اداری آبادان و در حضور رؤسای کمیسیون های عمران و انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: طی چند ماه گذشته و به دلیل اختصاص ۳۵ درصد عوارض آلایندگی به سازمان محیط زیست در قانون بودجه سال ۹۹ ، حدود ۸۰ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری استان و ۲۰ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری آبادان کسر شده است

او افزود: شهرداری آبادان برای پرداخت مطالبات کارکنان و مدیریت بدهی های سنگین با مشکل درآمدی مواجه است

شهردار آبادان گفت: پالایشگاه آبادان در مرکز شهر قرار دارد و امیدواریم نمایندگان مجلس با اصلاح این قانون حق مردم آبادان را برگردانند.

شیرازی با بیان اینکه درحال حاضر شهرداری آبادان درجه ۱۱است و یکی از شهرداری های بزرگ کشور محسوب می شود گفت: ماهانه حقوقی بالغ بر ۱۱میلیارد تومان باید برای کارکنان شهرداری آبادان تامین کنیم.

 در آمد سرانه شهرداری آبادان

او افزود: سرانه شهرداری آبادان باتوجه به بضاعت مردم  بسیار پایین است و درآمد شهرداری آبادان بطور میانگین بین ۳تا ۵میلیارد تومان  می باشد که با تقسیم بر ۳۰۰ هزار نفر رقم بسیار ناچیزی است.

شهردار آبادان ادامه داد:شهرداری آبادان از آذر ماه سال ۹۷ بیش از ۲۴میلیارد تومان بدهی به پرسنل خود دارد .

شیرازی تصریح کرد: از نظر آلودگی ضریب آبادان   ۲و شهر همجوار یک بود و درقانون برنامه ششم این اصلاح شد و ضریب آبادان به پنج رسید اما در این قانون سهم آبادان ۷۲درصد و سهم شهر همجوار ۲۸درصد شد که انتظار داریم نمایندگان مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی نشستی  در استان با سازمان مدیریت برنامه و بودجه تشکیل بدهند  که اصلاح ضریب آلودگی هم اعمال شود.

وجود پنج محله ی دارای بافت فرسوده در آبادان

او اظهار داشت: پنج محله به عنوان هدف  دارای بافت فرسوده هستند محله هایی نظیر علوانیه،سلیچ شرقی وغربی،سده،ذوالفقاری که حداقل ۸۰هزار نفر دراین محله ها ساکن هستند.

شهردارآبادان گفت:برای بازسازی کامل بدنه شهری،روسازی و زیرساخت آسفالت بامشکلات زیادی مواجه هستیم و نیاز به ۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار داریم .

شیرازی درپایان خاطرنشان کرد: باید برای جرائم تامین اجتماعی فکری ازسوی دولت اندیشیده شود و شهرداری آبادان بیش از ۱۳۰میلیارد تومان بدهی به سازمان تامین اجتماعی دارد .

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.