سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهر بانوی کرامت(س)سوگوار شهادت پیام آور قیام کربلا

شهر مقدس قم در سالروز شهادت چهارمین ستاره آسمان ولایت حضرت امام سجاد (ع) یکپارچه سیاهپوش و سوگوار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،هم زمان با دوازدهم محرم حسینی سالروز شهادت امام العارفین حضرت امام سجاد(ع) آیین های عزاداری در جای جای شهر مقدس قم به ویژه بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (س) در حال برگزاری است.

زائران و مجاوران امروز رهسپار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س)شدند و در غم شهادت پیام رسان حماسه عاشورا عزاداری کردند و این مصیبت عظیم را به  ساحت آن حضرت تسلیت گفتند.

مراسم عزاداری شهادت امام زین‌العابدین (ع) در مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه امامزادگان ، مساجد و دیگر نقاط و اماکن زیارتی و مذهبی قم با حضور شیفتگان خاندان عصمت و طهارت با رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی در حال برگزاری است.

امام سجاد (ع) چهارمین پیشوای شیعیان جهان است که سال‌های پایانی زندگی حضرت علی (ع) و جد بزرگوار خویش را درک کرد و با بهره از دعا و خطابه، به ارشاد و راهنمایی مردم می‌پرداختند.

کتاب صحیفه سجادیه حضرت سیدالساجدین (ع)، در قالب نیایش و دعا که حاصل اندیشه‌های معرفت‌شناسانه این حضرت است که جهت راهگشایی پیروان راه حق و در مسیر رسیدن به سعادت حقیقی گرداوری شده است.

ایشان که در روز عاشورا در بستر بیماری و تب به سر می‌بردند، یکی از دردناک‌ترین و جان‌سوزترین جریان در تاریخ اسلام را طی عمر شریفشان شاهد بودند که تا پایان عمر از غم‌ها و غربت‌های وارد در آن روز و بر حضرت ثارالله (ع) و اهل‌بیت (ع) آن حضرت می‌گریستند. 

ایشان پس از شهادت امام حسین (ع) پیشوای شیعیان جهان بودند و در رساندن پیام عاشورا به جهانیان با خواندن خطبه‌های الهی و مشهور خود از احیای حقیقت و نهضت حق‌طلبانه امام حسین (ع) و خاندان اهل‌بیت (ع)، در برابر یزید لعنت الله علیه و یزیدیان، مهر رسوایی بر پیشانی‌  یزدیان برافروختند و پایه‌های حکومت بنی‌امیه را ویران ساختند.

حضرت امام سجاد (ع)  به روایتی در ۱۲ محرم  سال ۹۵ هجری قمری به دستور هشام بن عبدالملک در مدینه مسموم و به شهادت رسیدند و پیکر مطهر ایشان در قبرستان بقیع در کنار عموی بزرگوارشان، امام حسن مجتبی (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.