سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان شمالی رتبه برتر کشوری ،در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری

مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت : در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، خراسان شمالی تا کنون ۴۳۲ میلیارد تومان را پرداخت کرده است که در این شاخص رتبه برتر کشوری هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی  خراسان شمالی   گفت : در طرح اشتغال روستایی و عشایری ۱۹۳ میلیارد تومان با ایجاد افزون بر ۲ هزار فرصت شغلی طرح داریم که با تزریق منابع مالی جدید می‌توانیم این طرح‌ها را اجرایی کنیم.

حسن نوری  گفت : تا کنون با اجرای طرح ملی اشتغال روستایی و عشایری بیش از ۸ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است و به پنج هزار و ۳۱۱ طرح نیز تسهیلات پرداخت شده است.

او افزود : سهم استان در مرحله اول توزیع اعتبارات پیش بینی شده برای پرداخت تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا ۲۱۰ میلیارد تومان بود.

او با اشاره به اینکه تا کنون ۶۷ میلیارد تومان طرح به بانک‌های استان معرفی و ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است  گفت : در این شاخص در جایگاه پنجم کشوری قرار داریم.

همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در هشتمین جلسه کارگروه اقتصادی ،اشتغال و سرمایه گذاری استان  گفت : نرخ مشارکت اقتصادی استان خراسان شمالی همواره از نرخ میانگین کشوری بالاتر بوده است که در آخرین آمار اعلام شده این نرخ برای کشور ۴۴.۱ و برای استان ۴۸.۲ است

حسن پارسی پور  گفت : بر اساس آخرین آمار اعلام شده نرخ بیکاری استان یک و نیم درصد پایین‌تر از نرخ کشوری است.

او با اشاره به اینکه مطابق اسناد بالادستی بخش‌های کشاورزی و خدمات وابسته و صنایع جزو پیشران‌های اقتصادی استان هستند افزود : در تولید محصولات بخش کشاورزی به دنبال ایجاد و تکمیل زنجیره تولید هستیم.


بیشتر بخوانید 


 پاکمهر، رئیس مجمع نمایندگان استان نیز گفت :  در آمد سرانه هر خانوار در خراسان شمالی به نسبت میانگین کشوری پایین است و زارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان متولی امر به این استان نگاه ویژه‌ای داشته باشد و توزیع تسهیلات اشتغال به نسبت به محرومیت و در آمد سرانه و نه جمعیت باشد.

 او افزود : سقف اعتبارات پیش بینی شده برای استان پاسخگوی نیاز استان نیست و بسیاری از طرح‌ها تایید و منتظر دریافت تسهیلات هستند، اما اعتباری وجود ندارد و از وزارتخانه مربوطه خواستا افزایش این اعتبارات هستیم.

انتهای پیام/ه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.