سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت بیش از ۱۵۰ شرکت تعاونی فعال در خرمشهر

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خرمشهر از فعالیت بیش از ۱۵۰ شرکت تعاونی فعال در این شهرستان و گزینش یکی از این شرکت‌ها به عنوان «تعاونی برگزیده در استان خوزستان» خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حمید ظریف خسرج سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خرمشهر گفت: در ۶ ماه نخست امسال، ۱۱ شرکت جدید با ایجاد ۳۳ فرصت شغلی در خرمشهر ثبت شده‌اند و این در حالی است که تعداد شرکت‌های ثبت شده در طول پارسال، هشت شرکت در این شهرستان بوده است.

او از برگزیده شدن یک تعاونی خرمشهر به عنوان «شرکت تعاونی برگزیده در سطح استان خوزستان» خبر داد و افزود: شرکت تعاونی سهام عدالت خرمشهر با ۱۲۵ هزار نفر عضو به عنوان شرکت برتر استانی انتخاب شد.

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خرمشهر تصریح کرد: شرکت‌های تعاونی خرمشهر، سابقه برگزیده شدن و تقدیر را در سطح ملی و استانی داشته‌اند و این امر نشان می‌دهد که پتانسیل تعاون به عنوان یکی از سه بخش مهم و به رسمیت شناخته شده اقتصاد کشور، در بین شهروندان و فعالان اقتصادی شهرستان خرمشهر وجود دارد.

ظریف خسرج به شرکت «توسعه و تعاون شهرستان خرمشهر» به عنوان دیگر شرکت تعاونی بزرگ که نیم درصد جمعیت شهرستان خرمشهر در آن عضو هستند، اشاره کرد و گفت: شرکت توسعه عمران خرمشهر ۸۷۳ عضو دارد و با توجه به حمایت‌های اخیر دولت که شامل اختصاص خط اعتباری بالغ‌بر دو هزار میلیارد ریال از سوی بانک توسعه تعاون و موافقت صندوق حمایت از تعاون برای سرمایه‌گذاری تا سقف ۴۹ درصد از پروژه‌های شرکت‌های توسعه عمران شهرستان است، می‌توان از این ظرفیت برای فعالیت این شرکت استفاده کرد.

او صنعت «آبزی پروری» را بیشترین زمینه فعالیت شرکت‌های تعاونی خرمشهر دانست و افزود: در خرمشهر ۱۰۸ شرکت فعال در صنعت آبزی پروری وجود دارند که به طور تقریبی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ اشتغال مستقیم و ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ موقعیت شغلی غیرمستقیم را ایجاد کرده‌اند.

سرپرست اداره تعاون خرمشهر همچنین از «شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی خرمشهر» به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های تعاونی این شهرستان یاد کرد و گفت: شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی خرمشهر یکی از بهترین و فعال‌ترین شرکت‌هاست که از جوانان خوش‌فکر و باسواد تشکیل شده است که با انگیزه به محرومیت‌زدایی در روستاها می‌پردازد.

ظریف خسرج افزود: از امتیازات این شرکت این است که عوائد و فعالیت‌های این شرکت به روستاها بازگردانده می‌شود.

او از «شرکت‌های الکل سازی» با ایجاد حدود تقریبی ۸۰ فرصت شغلی و نیز «شرکت کاردان آزما» به عنوان شرکت تعاونی تولیدکننده محیط آزمایشگاهی و یکی از شرکت‌های شاخص در سطح خاورمیانه در نوع خود یاد کرد و وجود چنین شرکت‌ها و پتانسیل‌هایی را در بخش تعاون خرمشهر، مایه مباهات دانست.

سرپرست اداره تعاون خرمشهر در ادامه به آموزش‌های ارائه شده به این شرکت‌های تعاونی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال به اعضا و هیئت‌مدیره شرکت تعاونی بیش از ۶۸۰ نفر، ساعت آموزش‌های مختلف به صورت مجازی ارائه شد و بعد از رفع مشکل بحران کرونا آموزش‌های حضوری نیز از سر گرفته خواهد شد.

او همچنین به برشماری برنامه‌های هفته تعاون پرداخت و از غبار روبی گلزار شهدای خرمشهر و تجدید میثاق با شهدا، دیدار تعاونگران خرمشهری با امام جمعه، افتتاح میدان تعاون در سطح شهر خرمشهر، اهدای نمادین کلید به اعضای تعاونی مسکن کارخانه روغن‌کشی و برنامه‌های متنوع ترویجی بخش تعاون به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خرمشهر اشاره کرد.

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خرمشهر در پایان از همکاری و حمایت‌های امام جمعه، فرماندار و دیگر دستگاه‌ها که در ترویج مقوله تعاون و حل مشکلات تعاونی‌ها همراه اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خرمشهر بودند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.