سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۵۲ اخطار بهداشتی برای هیئت‌های عزاداری دزفول

رئیس مرکز بهداشت دزفول از بازدید و بازرسی ۹۴۵ هیئت در دهه نخست ماه محرم و صدور ۵۲ اخطار بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پورآیین رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: به منظور کنترل و پایش شیوه نامه‌های بهداشتی ویژه ماه محرم طی ۲ نوبت کاری ۹۴۵ مورد بازرسی از هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری شهر و روستا صورت گرفت و ۵۲ مورد اخطار بهداشتی صادر شد.

او با اشاره به نقش مردم در تامین سلامت خود، خانواده و جامعه افزود: این طرح ابتدا در ۳ استان سمنان، قزوین و کاشان به صورت آزمایشی اجرا و پس از کسب نتایج موفق برای انجام، به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

پورآیین هدف از اجرای این طرح را توسعه مشارکت آگاهانه مردم در عرصه تامین، حفظ و ارتقای سلامت دانست و بیان داشت: این پروژه در ۲ سطح خانواده و محله اجرا می‌شود به گونه‌ای که از هر خانوار یک نفر به عنوان سفیر سلامت ثبت نام خواهد شد که پس از کسب آموزش‌های لازم با موضوعات مرتبط، مسئول پایش سلامت اعضای خانواده خود خواهد بود.

رئیس مرکز بهداشت دزفول ادامه داد: افرادی که به عنوان رابط سلامت محله انتخاب می‌شوند، علاوه بر مسئولیت خانواده خود در امور مربوط به سلامت محله زندگی خود نیز مشارکت خواهد کرد.  

این مقام مسئول تصریح کرد: حضور مردم در اجرای برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت موجب ارتقای سطح مشارکت اجتماعی در حل مسائل سلامت محور جامعه به ویژه کنترل ویروس کرونا خواهد شد بنابراین از مردم درخواست می‌شود با حفظ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای ثبت نام در این برنامه به مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند.

او با بیان اینکه به ۲۷ مورد شکایت مردمی رسیدگی شد،گفت: ۴۲ مورد بازدید از نحوه توزیع مواد غذایی و یکهزار و ۲۳۹ مورد کلرسنجی از شبکه آب مساجد و هیئت‌ها انجام و ۲۵۵ کیلوگرم مواد غذایی مشکوک از جمله سوسیس، کالباس، پنیر و دوغ معدوم شد.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.