سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۱۲ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات طی یک شبانه روز در اهواز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۱۲ مورد عملیات مهار آتش و امداد و نجات با تلاش همه جانبه آتش نشانان انجام شد.

 ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: منزل مسکونی در خیابان فیروزه گلستان به علت اتصال پریز کولر ۲ تیکه دچار حریق شد و زبانه‌های حریق به اثاثیه منزل سرایت کرد که با حضور به موقع آتش نشانان شعله‌های حریق مهار شد.

او بیان داشت: همچنین آبگرمکن منزل مسکونی در منطقه اراضی پاداد خیابان دانش ۵ ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه دچار حریق شد و شعله آتش به سرعت در حال انتشار به اثاثیه منزل بود که با سرعت عمل آتش نشانان حریق اطفا شد. 

قنبری با اشاره به آتش سوزی یک واحد مسکونی در طبقه پنجم مجتمع ۲۴ واحده خیابان ۱۰ پادادشهر ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه توضیح داد: آتش نشانان از چهار ایستگاه ۵۵ و ۹۹و ۶۶ و۴۴ با ۶ دستگاه خودروی اطفا حریق و پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند و یک گروه از آتش نشانان با تجهیز خود به دستگاه‌های تنفسی و قطع جریان برق و گاز مجتمع پس از ایمن سازی کامل، با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده مشغول مهار شعله‌های سرکش آتش شدند و همزمان گروه دیگر آتش نشانان ساکنین مجتمع را تخلیه کردند .

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: افراد گرفتارشده در میان دودغلیظ در راهرو‌ها را خارج کردند و به خروج خودرو‌های پارک شده در پارکینگ به ساکنان کمک کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه چهار آتش نشان در حین انجام عملیات مصدوم شدند گفت: تحقیقات توسط کارشناسان سازمان جهت علت یابی حریق در حال انجام است.

او به مهار آتش سوزی خودرو پژو ۴۰۵ توسط آتش نشانان در منطقه فرهنگ شهر خیابان رشد به علت نشت بنزین از قسمت موتور خودرو در ساعت ۱۷ و ۲۶ دقیقه اشاره و بیان داشت: ماموران آتش نشانی در ساعت ۲۰ و ۱۴ دقیقه بین منطقه سپیدار و محلاتی آتش سوزی خودرو پژو ۲۰۶ را که به علت اتصال سیم کشی برق خودرو رخ داده بود مهار و از گسترش حریق جلوگیری کردند.

قنبری در پایان به حوادث امداد و نجات آسانسور چهار راه زند خیابان شیخ بها، کیانپارس خیابان ۶ شرقی، محبوس شدگان مناطق زویه مقابل کوی ملت، کیانپارس خیابان ۵ شرقی، گلستان مسجد حضرت، ولی عصر (عج)، کوی ملت خیابان ۱۱، خیابان حافظ بین اردشیر و دیده بان اظهار داشت: در این عملیات‌ها ۱۴ نفر از شهروندان توسط آتش نشانان نجات داده شدند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: آتش نشانی ، آتش سوزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.