سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش معاملات بورس منطقه‌ای فارس از ۴۳۰۰ میلیارد ریال فراتر رفت

مدیر بورس منطقه‌ای فارس، با اشاره معامله افزون بر ۲۲۸ میلیون سهم و حق تقدم در این بورس طی مردادماه ۹۹ گفت: ارزش این سهام چهار هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد کیامهر گفت: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی مدت مذکور ۲۱۵ هزار و ۱۴۰ میلیون ریال است.

او ادامه داد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده در مردادماه امسال در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۵۵ درصد و ارزش ریالی معاملات ۵۸ درصد افزایش دارد.

کیامهر اظهار داشت: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۵۲ درصد ارزش معاملات ماه گذشته مربوط به خرید سهام و ۴۸ درصد به فروش سهام اختصاص دارد.

مدیر بورس منطقه‌ای فارس بیان کرد: این در حالی است که در تیرماه امسال یک هزار و ۱۶۶ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۲ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت که بیانگر ارزش روزانه ۹۶۴ هزار و ۴۸۸ میلیون ریالی خرید و فروش سهام در این ماه است.

کیامهر افزود: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده در تیرماه امسال در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته نیز بیانگر این مطلب است که حجم سهام معامله شده ۷۹ درصد و ارزش ریالی معاملات ۶۲۰ درصد افزایش داشت.

او ادامه داد: هم اینک تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۳۰ شرکت است که از این میان پنج شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۱۵ شرکت در فرابورس قرار دارند.

او اضافه کرد: در مردادماه امسال ۳۵ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۲۲ هزار و ۹۳۷ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۶ هزار و ۱۴۷ میلیون ریال بود.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.