سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سطح گلخانه‌های فعال کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه از افزایش ۹۰درصدی سطح گلخانه‌های فعال استان در هفت سال اخیر خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه از افزایش ۹۰درصدی سطح گلخانه‌های فعال استان در هفت سال اخیر خبر داد و گفت : در هفت سال گذشته سطح گلخانه‌های فعال کرمانشاه از ۲۶ هکتار به ۴۲/۵ هکتار رسیده است.

او گفت : در هفت سال گذشته مجتمع‌های گلخانه‌ای استان کرمانشاه از یک مورد به ۱۸ مورد، تولید گل شاخه بریده از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شاخه به هفت میلیون شاخه و میزان تولید سبزی و صیفی از هزار و ۸۰۰ تن به چهار هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

حاتمی افزود: در بخش گیاهان دارویی نیز سطح زیرکشت زعفران از ۳۷ هکتار به ۳۰۳ هکتار، گل محمدی از ۱۴۵ هکتار به ۳۰۷ هکتار و سایر گیاهان دارویی نیز از ۶۲۵ هکتار به سه هزار و ۲۶۴ هکتار رسیده است.

او افزود: تعداد نهالستان‌های استان نیز از هشت مورد به ۱۱ مورد و تعداد نهال‌های تولیدی نیز از ۵۰۰ هزار اصله به ۷۰۰ هزار اصله رسیده است.

حاتمی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده سطح باغات پسته در استان کرمانشاه از ۱۲ هکتار به ۲۱۲ هکتار، سطح باغات مدرن از ۱۰ هکتار به ۶۰۰ هکتار و محصولات باغی نیز از ۳۵ هزار و ۷۰۰ هکتار به ۴۲ هزار و ۱۵۲ هکتار رسیده است.

افزایش ۱۰۰ درصدی مبارزه بیولوژیک با آفات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به مبارزه با آفات در دولت اشاره کرد و گفت: در هفت سال گذشته سطح مبارزه بیولوژیک با آفات با ۱۰۰ درصد افزایش از ۲۲ هزار و ۲۷۳ هکتار به ۴۴ هزار و ۱۲۰ هکتار رسیده است.

حاتمی افزود: در هفت سال گذشته، مدیریت آفات زراعی و باغی از ۱۶۷ هزار و ۸۴۳ هکتار به بیش از ۱۷۵ هزار هکتار، مدیریت بیماری‌های زراعی و باغی از ۳۹ هزار و ۶۲۶ هکتار به ۶۰ هزار و ۹۰۰ هکتار و سطح مبارزه با علف‌های هرز مزارع و باغات از ۳۴۶ هزار و ۲۶۴ هکتار به ۵۹۱ هزار و ۳۹۳ هکتار رسیده است.

 او افزود: سطح مبارزه با آفات همگانی (سن مضر غلات) از ۲۴۱ هزار و ۲۸۷ هکتار به ۱۸۲ هزار ۲۸۰ هکتار و سطح مبارزه با آفات عمومی (موش و ملخ) از ۲۶ هزار ۸۲۰ هکتار به ۷۱ هزار ۵۱۵ هکتار رسیده است.

او ادامه داد: میزان صادرات محصولات کشاورزی از مراکز قرنطینه استان کرمانشاه نیز در سال ۹۲ در حدود ۵۶۳ هزار تن بوده که این میزان در سال ۹۸ به بیش از یک میلیون و ۵۵۱ هزار تن رسیده است.

او گفت: سال ۹۸، تنها سالی به حساب می‌آید که گندم استان سن زده نبوده است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.