سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کلاهبرداری نیجریه‌ای را بیشتر بشناسید/ اخاذی از کاربران فضای مجازی به بهانه انتقال سهم الارث

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا درباره شگرد جدید کلاهبرداران برای اخاذی از مردم موسوم به کلاهبرداری نیجریه‌ای توضیحاتی داد.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از روش‌های رایج کلاهبرداری در فضای سایبری، کلاهبرداری موسوم به کلاهبرداری نیجریه‌ای است.

وی افزود: در این روش از کلاهبرداری، کلاهبردار با ارسال ایمیل و یا پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی به قربانی و جعل عناوین مختلف از جمله تاجر ورشکسته، شاهزاده‌ای مخلوع، وکیل خانواده‌ای که بزرگ آن خانواده فوت کرده و یا برنده شدن در یک لاتاری (قرعه کشی و بخت آزمایی) سعی در فریب کاربران و اخاذی از آنان می‌کند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: در تمامی این روش‌ها و پس از جلب اعتماد کاربران عنوان می‌شود جهت دریافت جایزه خود و یا سهم بردن از ارث، باید مبالغی را تحت عنوان هزینه‌های مالیاتی و بانکی و... پرداخت کنند و در جهت متقاعد کردن قربانی مدارک مختلفی از جمله چکی (چک جعلی) که در وجه ایشان صادر شده را ارسال و سعی می‌کنند با استفاده از شیوه‌های مختلف مهندسی اجتماعی تا حد امکان از قربانی اخاذی کنند و پس از اینکه کاربر متوجه کلاهبرداری می‌شود، ارتباط خود را با وی قطع می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.