سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاصی/

جدیدترین تصاویر از خودروی k ۱۳۲

K ۱۳۲ خودرویی که قرار است در بهمن ماه به دست مشتری برسد، امروز اولین نمونه تولید شده آن دیده شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود سه ماه است که از رونمایی رسمی از سدان ملی جدید ایران خودرو با نام موقت  K۱۳۲ می گذرد. K۱۳۲ خودرویی که قرار است در بهمن ماه به دست مشتری برسد، امروز اولین نمونه تولید شده آن  دیده شده است.

گروه خودروسازی ایران خودرو در پیش فروش اخیر حدود ۱۶ هزار نفر را برای فروش این محصول ثبت نام کرده و از آنها وجه دریافت کرده است. نمونه ای از این خودرو رونمایی شد اما قرار است تا در بهمن ماه امسال تولید آن آغاز شود.

این خودرو را باید نسخه وطنی شده پژو ۳۰۱ دانست که بر روی پلت فرم اطلاح شده PF ۱ پژو- سیتروئن بنا شده است. البته این پلت بعد از ایرانیزه شده نام IKP ۱ را به خود گرفته و قرار است محصولات دیگری نظیر کراس اوور کی ۱۲۵ هم و یک هاچ دیگر هم بر روی این پلت فرم هم سوار شوند.

بر اساس ادعای مدیران ایران خودرو سطح داخلی سازی کی ۱۲۵ بالای ۹۰ درصد است که در صورت صحت این موضوع کی ۱۳۲ را باید داخلی‌ترین خودروی ایرانی محسوب کرد


بیشتر بخوانید


 k132 ای که بر پایه پژو ۳۰۱ توسعه یافته، در بخش ابعاد از طول ۴۵۰ میلی متر، عرض ۱۷۴۸ میلی متر، ارتفاع ۱۴۶۶ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۶۵۲ برخوردار است. صندوق بار این سدان حجم ۶۴۰ لیتری دارد و کلیات این ابعاد وزن ۱۱۹۰ کیلوگرمی را بوجود آورده اند. بهره مندی از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESC و همچنین سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها خواهد بود که تاثیر بسزایی در ایمنی اتومبیل خواهند گذاشت.

از لحاظ امکانات و تجهیزات، هر دو نسخه دستی و اتوماتیک امکانات خوبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، اما با خرید نسخه اتوماتیک می‌توانید ۴ کیسه هوای ایمنی راننده، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، چراغ روشنایی روزسرنشین جلو و جانبی، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار با قابلیت تاشوندگی، کمربند‌های ایمنی جلو و عقب ۳ نقطه ای، رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی، سنسور نور و باران، روکش چرمی و پارچه‌ای و همچنین ورود بدون کلید را داشته باشید.

 

 

کد کلاس(های) خودرو 32201
نوع موتور EC5
حجم موتور (cc) 1600
حداکثر توان موتور (hp) 110 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه
حداكثر گشتاور (Nm) 150نيوتن متر در 4800 دور در دقيقه
تعداد سوپاپ 16
نوع سوخت سازگار بنزين بدون سرب اكتان 95
سيستم انژكتوري پاشش چند نقطه اي
حداکثر سرعت (km/h) 190
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 9.5
سيستم انتقال قدرت 5 دنده دستي
مصرف سوخت تركيبي (Lit/100 km) 6.7
طول خودرو (mm) 4505
عرض خودرو(mm) 1748
ارتفاع خودرو (mm) 1466
فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو (mm) 2652
  وزن خودرو بدون سرنشين با مخزن سوخت پر و بدون تجهيزات اضافي (kg) 1150
گنجايش مخزن سوخت (Lit) 50
حجم فضاي صندوق عقب (Lit) 640
 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
بابا این از کنار جلو تارا از اونور داخل پژو از پشتش اصلا نه آرم ایران خودرو داره نه آرم پژو چیه واقعا تارا قشنگ تره
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
دنیا داره چیا طراحی میکنه تسلا داره وانت به سبک وطراحی فرا زمینی میزنه
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
ماشینی که اول معرفی شد خوب بود نه این
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
خیلی زشته این همه طراحای خوش‌فکر براشون طراحی می کنن ونسخه فیس لیفت مثلا دنا رو می فرستن انگار نه انگار، اینارو کی طراحی می کنه؟
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
عجب
امید
۱۶:۱۵ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
من پژو پارس رو ترجیح میدم
سام
۰۸:۳۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
یک جوریه
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
اصلا این اون خودروی تازه ساخت ایران خودرو نیس.من خودم تو خودرو سازی هستم.این همون خودروی پزو ۳۰۱ هست.مال ما خیلی خوشگل تر از این هست.
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
یه سرچ تو اینترنت بکن ببین دنیا چی سوار میشن ، اینم پدیده سال ۲۰۲۰
هموطن
۱۰:۰۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
دوستان بنده رشته طراحی خودرو خوندم تو دانشگاه،اما چیزی که ظاهر ماشین k132 داره نشون میده اینه که ماشین از هیچ اصولی طراحی پیروی نمیکنه،جای باک باک در بدترین نقطه ممکن قرار گرفته،ناهماهنگی جلو و عقب خورو،خطی که پایین در گذاشتن کاملا غیر اصولی و بدون کاربرد هستش،واقعا نمیدونم این طراحاحاشو از کجا آوردن.هرچیزی یه اصولی داره.من خودم به شخصه ماشینای مدل پایین خارجی رو به صفر این ماشین ترجیح میدم.امیدوارم روزی برسه که مردم عزیزمون بتونن بهترین ماشینای روز دنیا رو سوار بشن،حق ما این نیست و مسئولین ما تا کی میخوان به مردم خیانت کنن خدا داند.
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
دوستان چرا حرف زور میزنین دیگه از این بهتر نمیتونن بسازن این تمام تلاششون بوده.
زور خودشون را زدن این در اومده.
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
شاهین سایپا خیلی خوش فرمتر و هماهنگتره
ناشناس
۰۳:۵۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
اینم مثل همونا
احمد
۰۲:۰۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
افتضاح
علی فتحی
۰۱:۲۹ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
بااین وضع خورو فکرکنم بیرون بیاد می خوان یه 500 میلیون روش قیمت بزارن
حمید
۰۰:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
خدای من چقدر بدقواره ، البته ملت همیشه در صحنه قیمتش رو میترکونن مثل دنا
M abbasi
۲۲:۳۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خدا قوت افتابه سازهای ایران واقعا باید شرم کنید با این تولیداتی که دارید
دقیانو
۲۲:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بیشترمیاداسمش هوشنگ باشه تاk113
soheil
۲۲:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
فقط اون ۱۶٠٠٠ نفر ثبت نامی!
فرزان
۱۹:۵۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
در عکس های اولی که قبلا گرفتن چراغ خطر عقب یکسره کامل بود الان اونم برداشتن تا هزینه اضافی نشه
مردم هم که میخرن از ماست کا برماست
کامران
۱۷:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
واقعا جای تاسف داره. ابن زشت رو و اینقدر گران؟
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
كار نكرده اينهمه ول و خسته و آويزونه واي به حالي كه يك كيلومتر هم راه بره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خلايق هر چي لايق!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بريد سر ودست بشكنيد!!!!!!!!!!
میرسراجی
۱۷:۲۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بسیار ماشین زیبایی است ان شاء الله به تولید انبوه برسد
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
افتضاح
علی
۱۶:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
این خودرو براساس پژو ۳۰۷ تولید شده بدنه بدنه پژو ۳۰۷ ازاونجا که طراحای ایرانی فقط بلد چراغاشو عوض کنن برا همین اینقدر زشته قیمتی برپایه۳۰۰میلیون گفتن ولی بیاد بیرون زیر ۴۵۰نمیتونین بخرین پیشنهاد میکنم خودرو های کارکرده خارجی بخرین ولی این آشغالای ایران خودرو رو نخرید ضمنا بدنه فوق العاده سنگین بعد موتور ۱۶۰۰ /۱۶سوپاپ که زیر یکسال ماشین میشه تنه لش
رضا
۱۵:۵۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خیلی زشته
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
این خودرو دست دوم با رینگ فولادی برا مسابقه است نه132
۰۰۰۰
۱۴:۳۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
زشته
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
فرمون مارک پزوعه که
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
داخلش خیلی مزخرف بود .طراحیش دوریال می ارزه
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
این که همه چیزش افتضاحه، پراید از این بهتره
پدرام
۱۲:۲۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بیش از 90درصد داخلی سازی شده بعد رو فرمونش لوگوی پژو داره
معین
۱۱:۵۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
احسنت به این طراحی. شبیه لاک‌پشت خسته‌ست
م
۱۱:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
طراحی داخل و بدنه افتضاح
مسعود
۱۱:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
طراحی داخل و بدنه افتضاح حداقل مال 10-12 سال پیشه، یه آدم با سلیقه حداقل قبل درست کردن بیارید ببینن ماشینو انقد ماشین بیریخت نسازید
سهیل
۱۱:۰۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
.به جای این یه آزرا 2007 بخری خیلی سنگین تر از این ماشیته
فربد
۱۰:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
حتما قیمت پایه اش هم ۵۰۰ میلیونه انصافا پشت ماشینو کی طراحی کرده خیلی زشته توف تو این زندگی
علیرضا محبی فر
۱۰:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام بهتر نبود بجای اسم زشت k۱۳۲ یک اسم ایرانی روی تولیدات ایران خودرو میزاشتن مثلا شرکت بزرگ ژاپنی نیسان اسم آریا میزاره رو محصولاتش آخه k۱۳۲ یعنی چی
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
واقعا زشته
من
۰۹:۳۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بر اساس ادعای مدیران ایران خودرو سطح داخلی سازی کی ۱۲۵ بالای ۹۰ درصد است که در صورت صحت این موضوع کی ۱۳۲ را باید داخلی‌ترین خودروی ایرانی محسوب کرد؟؟؟
مجتبی
۰۹:۰۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
ایرانی ترین ماشین هست بعد میاد تو بازار خدا تومن قیمت میگیره.
من
۰۸:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
این اگر خودروی ملی است چرا آرم پژو روی فرمان اش است؟
علی
۲۰:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
مگه نمیدونی پژو کلا واس ماست
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
باز هم کپی کاری از پژو
اقلاً برای کپی از خودروی بهتری الگو بگیرید
داخلی سازی به صرف ساختن قطعات در داخل نیست مدیران محترم اگر کمی وقت ، پول و استعداد به خرج بدهید طرح های بسیار جالبتری برای تولید خواهید داشت
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بابا والا به لا پژو نیست. سمند رو تغییر دادن.
ایرانی
۰۷:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
روی فرمان آرم پژو است. طراحی عقب بهتر از مدلی بود که بعد در همایش مدیران ایران خودرو رونمایی کردند. خدا کنه داخل سازی رو واقعا به بهترین شرکت‌های دانش بنیان واگذار کنند نه شرکت های خصوصی(منظور خصولتی هاست) که خودشان و نزدیکانشان در آنها سهامدارند.
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
واقعا روش میشه ایران ماشین تولید میکنه.نگاه ماشین های کره ای کنین نگاه ایرانی .از کجا خرابیم من نمیدونم فقط میدونم ایرانی حقش این خودرو های نکبت نیست نگاه سونتا و سانتافه کنین نمیگم شرکت تویوتا
ناشناس
۰۲:۲۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
یک شاهی ارزش نداره
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
این که سمند خودمونه
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام سمند . چه خوب گرون فروختی خودتو
علیرضا
۲۳:۱۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
پس کوه چراغ عقب روی در صندوق عقب همه زیبایی این به همین بود من حتی 200 میلیون جمع کردم برای همین چراغه
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اون جزء آپشن حساب میشه. باید پول جدا بدی
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
خيلي زشته
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
بله این ک تولید داخله تا سال اینده خدا میدونه قیمتش چنده..بعد میگن دلار گرون شده...
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
هیچ شکل خوشکلی نداره .همش شکل های عجیب وغریب .میسازیم .مثل راناو...
شهر فرنگ
۱۸:۳۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
فکر کنم تازه داریم به دوران صنعت چینی میرسیم که ظاهر داشت ولی کیفیت نداشت .
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اصل كار موتوره اگه اونو بالاي ٩٠ درصد ساختين قبوله بقيه اش رو كه اكبر صافكار و رضا تراشكارم بلدن درس كنن
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
من نميدونم اينا چرا پلاك رو به جاي اينكه بذارن پشت در صندوق عقب كه جلوي چش باشه ميذارن زير سپر كه كمتر تو ديد باشه ؟
من
۱۷:۴۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
تولیدی دیگه که ارزش واقعی اش یک صدم قیمت روز است...از ماشینهای دیگه چه خیری دیدیم که از این ببینیم ...