سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۶ هزار تخت جدید بیمارستانی در کشور ایجاد شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳۶ هزار تخت جدید بیمارستانی طی هفت سال گذشته در کشور ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سیدکامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: یک سوم امکانات و زیرساخت بهداشتی درمانی موجود کشور در دولت تدبیر و امید به سرانجام رسیده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان این که برای آینده نظام سلامت ، گام های بلندی در کشور برداشته شده است، افزود : تا پایان این دولت ۱۹۲۱ طرح را افتتاح می کنیم.

تقوی نژاد گفت: همزمان با هفته دولت ۱۶۴ طرح به نام شهدای مدافع سلامت به بهره برداری رسید و از امروز تا فروردین ۱۴۰۰  پروژه های متعددی از جمله  طرح های غربالگری سرطان، کلینیک های ویژه و سایر طرح ها به بهره برداری خواهد رسید و جزو افتخارات است که در یک دولت یک  سوم ظرفیت های فیزیکی بهداشتی به وجود بیاید.

او با اشاره به کاستی های بهداشتی و درمانی استان البرز افزود : در بعد علمی آموزش و بالینی،  البرز باید بتواند از ظرفیت های تهران به خاطر نزدیکی استفاده کند اما در سایر ابعاد باید استقلال امکاناتی این استان حفظ شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: باید کمبودهای استان البرز در بخش بهداشت و درمان مرتفع شود هرچند که ظرفیت های خوبی مانند نیروی انسانی متخصص در این استان وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای مقابله با کرونا در کشور افزود:  در این زمینه همه کسانی که مسوولیت داشتند، همت به خرج دادند ، فرمانده اصلی این میدان شخص مقام معظم رهبری بود که در اولین لحظات دستوراتی برای همکاری نیروهای مسلح  با مدافعان سلامت را  صادر فرمودند. 

 تقوی نژاد گفت : تمام نیروهای مسلح اعم از ارتش ، سپاه ، نیروی انتظامی و بسیج در موضوع مقابله با کرونا پای کارآمدند و همکاری لازم شکل گرفت .

وی بیان داشت : با اینکه کرونا بسیاری از کشورها را غافلگیر کرد اما در کشور ما اقدامات خوبی برای مقابله با این بیماری انجام شده است .

معاون وزیر بهداشت و درمان افزود: سازمان بهداشت جهانی از اجرای طرح غربالگری کرونا در جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد .

او گفت : در کشور ما حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شغلشان تحت تاثیر کرونا  قرار گرفت که تاکنون برای حمایت از اقشار آسیب پذیر ، دولت از طریق وام بانکی ، تسهیلاتی پیش بینی کرده است.

معاون وزیر بهداشت  با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت حسین بن علی (ع) افزود : مدافعان سلامت به عنوان ادامه دهندگان نهضت حسینی برای مردم جانفشانی می کنند و در این راه شهدای گرانقدری تقدیم کرده اند.

 تقوی نژاد گفت: مدافعان سلامت به عنوان شاگردان مکتب زینب کبری (س) در مبارزه با بیماری کرونا و نجات انسان ها از جان خود گذشتند و فداکاری ها خلق کردند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.