سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام خدمات تخصصی بیماران تالاسمی ماژور در کردستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام خدمات تخصصی مورد نیاز بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صدیق جدیدالاسلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اقدامات دانشگاه در خصوص خدمات تخصصی مورد نیاز بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور و اینتر مدیا، اظهار کرد:تالاسمی ماژور براساس ماهیت بیماری، کم خونی شدید ایجاد می‌کند و برای درمان نیازمند تزریق خون مداوم و ادامه آن تا آخر عمر است.

او با بیان اینکه مشکلات قلبی در بیماری تالاسمی به علت رسوب آهن ناشی از تزریق خون در قلب است، افزود:عارضه قلبی به عنوان علت اولیه مورتالیتی و یک علت اصلی موربیدیتی در این بیماران محسوب می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برای پیشگیری از عوارض قلبی و درمان سریع در بیماران، بایستی میزان رسوب آهن در قلب و کبد با استفاده از ام آرآی سنجش و ارزیابی شود.

جدید الاسلامی تصریح کرد: در سال‌های گذشته به دلیل نبود این خدمت در استان، بیماران به تهران مراجعه می‌نمودند، اما با پیگیری‌های انجام شده از ابتدای امسال این خدمت در مرکز ام آرآی شهید چمران راه اندازی شده است.

او اذعان کرد: با سفید شدن وضعیت ابتلای کرونا در استان در هفته اول شهریور ماه سالجاری واحد ام آر آی فقط به این بیماران اختصاص یافت و از ۱۱۷ بیمار در استان برای ۹۲ بیمار ام آر آی قلبی کبدی انجام و نتایج توسط فوق تخصص خون و انکولوژی اطفال بررسی و در صورت نیاز درمان‌های اختصاصی شروع خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، تمام بیماران پس از انجام ام آر آی به مرکز پزشکی هسته ایی بیمارستان کوثر ارجاع و سنجش تراکم استخوان انجام دادند.

لازم به ذکر است در کل کشور یازده مرکز قادر به انجام ام آر آی قلبی کبدی هستند و بیماران برای خدمات فوق هزینه ایی پرداخت نکرده‌اند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.