سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسعودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

برگرداندن اعتماد اولیه‌ آژانس مهم‌ترین اقدام ایران در برابر مواضع غیر قانونی آمریکا

کارشناس مسائل اروپا گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات ایران در راستای مواضع غیر قانونی آمریکا، برگرداندن اعتماد اولیه‌ای است که بین ایران و آژانس وجود داشت.

حیدرعلی مسعودی کارشناس مسائل اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت: سفر رافائل گروسی دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران در قالب یک دیپلماسی ضد آمریکایی عمدتا توسط کشور‌های اروپایی و ایران دنبال شد. با توجه به مواضع غیر حقوقی واشنگتن در شورای امنیت، تهران و اروپا به این نتیجه رسیدند که بایستی به موازات اقدامات غیر قانونی آمریکا کاری کنند.

او افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات ایران در راستای مواضع غیر قانونی آمریکا، برگرداندن اعتماد اولیه‌ای است که بین ایران و کشور‌های اروپایی و بین تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی  وجود داشت.


بیشتر بخوانید


مسعودی ادامه داد: رفت و آمد‌های انجام شده و تفاهمات بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در ذیل دیپلماسی ضد آمریکایی، در حال انجام است و هدف آن هم بازگرداندن مسیر برنامه هسته‌ای ایران به مسیر اعتماد ساز قبلی است.

این کارشناس مسائل اروپا تصریح کرد: کمیسیون مشترک برجام هم به عنوان تنها نهاد مشروع مدیریت پرونده هسته‌ای ایران بین کشور‌های باقی مانده  در این توافق، جایگاه حقوقی تعریف شده‌ای دارد، لذا تهران و کشور‌های باقی مانده در برجام می‌خواهند این پیام را به دنیا بدهند که ایران از همان مکانیسم‌های تعریف شده در برجام همچنان حمایت می‌کند و برجام می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
مگه قرار نبود هر چي تحريما بدتر ميشه زمان گريز ما هم كمتر بشه الان دلار شده ٢٣ تومن پس گريز ما بايد بشه يه هفته