سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

روان درمانگر و مشاور خانواده، راهکاری متفاوت برای کنترل خشم ارائه می‌کند.

وحید رنگی، مشاور خانواده و روان درمانگر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،گفت: امروزه یکی از مباحث مهم جامعه کنترل خشم و عصبانیت است، اما باید دانست که خشم به عنوان یک احساس یکی از موارد تولید ذهن بوده و پاسخی طبیعی در برابر محیط است.

او افزود: بر این اساس، احساس خشم غیر قابل کنترل و غیر قابل اجتناب است.

رنگی ادامه داد: در برابر احساس خشم، فرد به جای مقابله با این احساس باید سعی کند با علائم آن روبرو شده و با تمام وجود آن را تجربه کند.

این مشاور خانواده و روان درمانگر به جای توصیه برای سرکوب خشم و عصبانیت، پیشنهاد می‌کند که در هنگام تجربه این احساس فرد باید اجازه دهد که خشم با تمام علائم بدنی اش مانند تپش قلب، گردش خون زیاد، نفس نفس زدن، تعریق، لرزش، رنگ پریدگی و خشکی دهان تجربه شود.

او ادامه داد: این علائم به خودی خود هیچ گونه تأثیر مخربی نداشته و آسیب زا نیست و تنها زمانی آسیب رسان است که به آن دامن زده شده و فرد بخواهد در برابر احساس خشم بایستد.

رنگی اظهار داشت: در گام دوم فرد باید زمان و موقعیت مناسب جهت ابراز موضوع ناراحتی خود یافته و با گفتار موثر موضوع خشم خود را بیان کند.

این روان درمانگر تصریح کرد: بنابراین فرد در حال خشم تنها باید مراقب رفتار‌ها و گفتار‌های خود باشد، زیرا ممکن است به شکل جبران ناپذیری بر روابط او و دیگران تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.