سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

آیا تبلیغات دارو قانونی شد؟

رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار به این سوال که آیا تبلیغات دارو مجوز گرفته است یا خیر پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، انتشار اخباری مبنی بر اینکه آگهی و تبلیغات دارو از وزارت اقتصاد مجوز گرفت، مورد توجه بسیاری از اهالی این حرفه یعنی پزشکان و داروسازان قرار گرفته است. 
 
 
 
این موضوع منجر شد تا برای تایید یا تکذیب خبر، سراغ مسئول اصلی تصمیم گیرنده برای صدور مجوزهای نهادها و ارگان برویم.
 
علی فیروزی، رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت: سازمان نظام پزشکی به عنوان کارگزار از طرف سازمان غذا و دارو وظیفه ساماندهی کالاها و خدمات سلامت محور را بر عهده دارد و جدیدا برای اطمینان از صحت محتوا و اصالت آگهی دهنده مجوزی را خلق کرده بود که باعث دردسر برای پلتفرم‌های تبلیغاتی شده بود.
 
وی افزود: هیئت مقررات زدایی تصمیم گرفت  تا ضوابط مشخصی را با هم فکری بخش خصوصی و تبادل اطلاعات به صورت برخط تدوین کند تا کسب و کارها متضرر نشوند، در این جلسه  سازمان غذا و دارو هم حضور داشت.
 
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا تبلیغات دارو مجاز شده است؟ ادامه داد: این بخشنامه بیانگر تبلیغات دارو نیست بلکه منظور تبلیغات کالا و خدمات سلامت محور هست که هم اکنون نیز انجام می شود، تبلیغات اقلامی مثل لیزر مو، جراحی بینی، کاشت مو، مکمل غذایی و ...از جمله این موارد است.
 
وی در پایان بیان کرد: کسب و کار های نوین را نمی شود با قواعد کسب و کارهای سنتی اداره کرد و لازمه همه بخش های حاکمیت از جمله حوزه سلامت و بهداشت  است که در عین حالی که مراقبت های لازم را انجام می دهد با نگاه تسهیل گرانه در امر کسب و کار عمل کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
اگر برای مسولین سود داشته باشه هر چیزی ازاد میشود