سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پخت و توزیع ۶ هزار پرس غذای گرم در شیراز + تصاویر

امسال به همت موسسه خیریه عرفانه ۶ هزار پرس غذای گرم در روز تاسوعا و عاشورای حسینی بین نیازمندان شیراز پخت و توزیع شد.

زهرا نعمت اللهی، مدیر موسسه خیریه عرفانه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  اظهار کرد: پخت و توزیع نذری در ایام محرم سنت دیرینه‌ای است که سرشار از ارزش‌های انسانی و اسلامی است که در کنار همیاری مردم نشان دهنده فرهنگ، آداب و رسوم و عقاید مردم ایران زمین است.

او افزود: همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی ۶ هزار پرس غذای گرم با رعایت اصول بهداشتی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی بین چند هیئات مذهبی، نیازمندان در مناطق شهرستان شیراز و برخی خانواده شهداء پخت و توزیع شد.

نعمت الهی ادامه داد: برای پخت این غذای نذری ۳۰ دیگ، ۶۰۰ کیلو برنج، ۱۵۰ کیلو گوشت قرمز استفاده شد.

او با بیان اینکه ماه محرم امسال با شرایطی که از بیماری کرونا به وجود آمده فرصتی ایجاد کرد تا اطعام دهی و نذورات مردمی در مسیر کمک رسانی به نیازمندان و افراد مستضعف در جامعه هدایت شود، گفت:: این برنامه از سوی موسسه خیریه عرفانه و با کمک خیرین و مردم اجرا شد.

نعمت اللهی تصریح کرد: بی تردید مشارکت مردم در این اقدام معنوی، نشانه وفاداری مردم به ولایت و اهل بیت (ع) است و عاشقان حسینی این اقدام همدلی را یک تکلیف دینی می‌دانند.

خانم فرحانی از دوستداران و ارداتمندان امام حسین (ع) هم، گفت: عشق به اهل بیت و سید الشهداء (ع) هیچوقت تمامی ندارد و یک سال باید منتظر بمانم که ماه محرم بیاید تا بتوانیم همانند سال‌های گذشته، رسم و طریق عاشقی خود نسبت به سالار شهیدان به جای آورم.

این روز‌ها فضای معنوی شهر سرشار از اشک و عشق است؛ اشک در سوگ امام شهیدان و عشق در ادامه مسیر مکتب امام حسین (ع) که همانا دفاع از مظلومیت و فریادرسی به نیازمندان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
بسیار عالی وخداپسندانه.اجرتون با خدا