سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار ۱۲ فروشگاه توزیع ارزاق در مسیر ایلراه کوچ پاییزی عشایر

۱۲ فروشگاه توزیع ارزاق در مسیر ایلراه کوچ پاییزی عشایر استان چهارمحال و بختیاری مستقر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یحیی حسین پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به در پیش بودن زمان تقویم کوچ پاییزی عشایر، امسال ۱۲ فروشگاه توزیع ارزاق از سوی اتحادیه عشایری در مسیر ایلراه مکان‌یابی، مستقر و تجهیز شده است.

او افزود: این فروشگاه‌های بین راهی در مسیر حرکت عشایر از چهارمحال و بختیاری به سمت خوزستان مستقر شده است و علاوه بر توزیع کالای مایحتاج، سهمیه آرد خانه پزی و سیلندرگاز عشایر در حال کوچ را نیز تأمین می‌کنند.


بیشتر بخوانید


حسین پور اضافه کرد: بیش از هشت هزار سیلندر گاز مایع به منظور جلوگیری از بوته کنی و تأمین سوخت مورد نیاز برای پخت و پذر خانوار‌های عشایر کوچرو از سوی اتحادیه‌ها تامین شده است و سهمیه آرد عشایر کوچ رو نیز توسط اتحادیه عشایر تامین و در زمان استقرار عشایر در مناطق گرمسیری بین این آنان توزیع خواهد شد.

او به تأمین و پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به منظور حمایت از عشایر کوچروی این استان در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات به منظور حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز و رفع مشکلات معیشتی عشایر پرداخت می‌شود.

حسین‌پور، جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری را بیش از ۱۲۶ هزار نفر عنوان و تأکید کرد: به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به این قشر، دایر کردن خانه بهداشت در مناطق استقرار عشایری لازم است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.