سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام تسلیت رئیس سازمان حج و زیارت به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی

رئیس سازمان حج و زیارت در پیامی فرا رسیدن عاشورای حسینی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در پیامی فرا رسیدن عاشورای حسینی را تسلیت گفت. متن پیام رئیس سازمان حج و زیارت به شرح ذیل است:

بشنو از نی، چون حکایت می‌کند شیعه را در خون روایت می‌کند- شیعه یعنی امتزاج نار و نور، شیعه یعنی راس خونین در تنور.

اینک عاشورا و اینجا محشر؛ کربلا، کارزاری بین نور و تاریکی، قسط و عدال با ظلم و جور و در یک کلمه حق و باطل است.

عاشورا به شناخت و عرفان، رشادت‌ها و حماسه، محبت ها، فضائل إلهی و انسانی، نیکی‌ها و بزرگواری‌های حسین ابن علی (ع) و سپاه او عاشورا شد و ماندگار.

حسینی که نه فقط لشگر دشمن، حتی اسبان و سطوران آن‌ها را سیراب کرد؛ همان ناکسانی که آب را در روز واقعه از شش ماهه علی اصغرش دریغ کردند و جای آن شط خونین در گلویش جاری ساختند.

ابر مردی که درد انسان و انسانیت و ارزش‌های الهی داشت درد آنچه که خدا از برای آن انسان را کرامت داد و خلیفة الله قرار داد تا اقامه قسط و عدل کند، مهر، محبت و انسانیت بر زمین و موجودات جاری سازد.

به راستی آنجا که می‌خوانیم یا رب الحسین بحق الحسین اشف صدرالحسین بظهور الحجه.

آری حسین درد انسان و ارزش‌های الهی و انسانی داشت دردی که با ظهور حجت الله صاحب الامر مهدی موعود بر زمین آرام می‌گیرد از آن رو که ارزش‌های انسانی را به پا می‌دارد و با اقامه قسط و عدل، آزادی و وحدت درد‌های جامعه بشری را التیام می‌بخشد.

این گونه است که هر مکان کربلا و هر زمان برای انسان انتخاب گر عاشوراست، بنگر که کجا ایستادی؛ و امروز در میان عالمگیری کرونا با همه تنگنا‌های این ویروس، پرچم عشق حسین (ع) و علمدارش در دل‌ها و بر فرار خانه‌ها افراشته است؛ اینک همه خانه‌ها هیاتی است از برای اقامه عزای حسین (ع) و تداوم راه او و همگان هر آنچه از برای نذر امام دارند پیشکشی می‌کنند به برادران و خواهرانی که تنگنا روزگار می‌گذرانند که"اَنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم"و قدردانی این نعمت کمک به همنوعان است تا عاشورا و پیام آن که حریت و آزادگی و مهر به انسان است تا همیشه تاریخ مانا باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: حج و زیارت ، محرم 99
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.