سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات اجرایی مجتمع یکهزار و ۱۰۰ تنی پرورش میگو در هندیجان

مدیر کل شیلات استان خوزستان از آغاز عملیات اجرایی مجتمع یکهزار و ۱۰۰ تنی پرورش میگو خلیج فارس در هندیجان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات استان خوزستان گفت: عملیات اجرایی مجتمع یکهزار و ۱۰۰ تنی پرورش میگو خلیج فارس در هندیجان آغاز و در آیین کلنگ زنی، این طرح یکی از پروژه‌های اساسی و استراتژیک  شیلات استان به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه این پروژه، یک طرح تعاونی محسوب می‌شود، افزود: ۴۶ تعاونی در این‌طرح فعالیت دارند که با بهره‌برداری از آن یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

ابوعلی با اشاره به اینکه سالانه ۳ هزار و ۶۰۰ تن میگو در این طرح تولید می‌شود، بیان داشت: میزان تولید آن در سال‌های آینده نیز بیشتر خواهد شد که میزان ارز آوری این پروژه ۱۴ میلیون دلار باشد و با هدف تبدیل تهدید‌ها به فرصت ها، جذب سرمایه گذار بومی، از بین بردن کانون‌های ریزگرد، استفاده و بهره‌وری بهینه از زمین‌های غیر قابل کشت، احداث و زمان بهره برداری آن سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.

مدیر کل شیلات استان خوزستان تصریح کرد: این پروژه ۴۶ مزرعه و ۱۴ استخر دارد که مساحت کل مزرعه‌ها  ۹۲۰ هکتار و مساحت هر مزرعه ۲۰ هکتار است همچنین حجم کل سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح یکهزار و ۳۸۰ میلیارد ریال است.

او در پایان گفت: شهرستان هندیجان یکی از استعداد‌های پرورش میگو به شمار می‌رود لذا امیدواریم با اجرایی شدن این پروژه به یک الگو در این زمینه تبدیل شویم.

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.