سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام خبر داد؛

معدوم سازی بیش از هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد در ایلام

علی‌رحمی از معدوم سازی بیش از هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد در ایلام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد علی‌رحمی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام گفت: در پنج ماهه اول سال جاری ۱۸۰۹ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در سطح شهرستان ایلام جمع آوری، ضبط و معدوم شده است.

او افزود: در این مدت ۲۴۲ واحد قصابی غیر مجاز به مراجع قضایی، اماکن و تعزیرات حکومتی معرفی و در این راستا تعدادی از این مکان‌ها پلمب شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام، ادامه داد: در ۵ ماه اول سال جاری ۷۰ متصدی عرضه مرغ زنده به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

او تصریح کرد: گوشت‌های عرضه شده در قصابی‌ها باید در کشتارگاه تحت نظارت دامپزشکی تهیه شوند و با کنترل بهداشتی دام و لاشه، قبل، حین و بعد از کشتار و بازرسی و نظارت دقیق بازرسان بهداشتی در کشتارگاه، می‌توان به سلامت گوشت تهیه شده و عرضه شده در قصابی‌های مجاز، اطمینان پیدا کرد.

علی‌رحمی بیان داشت: شهروندان از خرید گوشت فاقد مهر و لیبل که در قصابی‌های غیر مجاز عرضه می‌شوند به دلیل عدم اطمینان از روند تولید، شرایط کشتار، سلامت آن‌ها و احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو، سل، سیاه زخم و بروسلوز، خودداری کنند.

انتهای پیام / غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.