سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۸۰ هزار ماسک در روز تاسوعا و عاشورا توزیع می‌شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مراسم تاسوعا و عاشورا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سراسر استان برگزار می‌شود گفت: ۱۸۰ هزار ماسک در روز تاسوا و عاشورا در اختیار هیات‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای عزاداری‌ در روز‌های تاسوا و عاشورا گفت: با توجه به تصمیماتی که در کارگروه عزاداری ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا گرفته قرار شده در روز تاسوا و عاشورا ایستگاه‌های صلواتی توزیعی نداشته باشند مگر آب معدنی بسته‌بندی شده که در اختیار عزاداران قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی با تاکید بر ممنوعیت توزیع نذورات و طبخ غذای گرم در روز تاسوا و عاشورا و توزیع آن، گفت: بیش از ۹۰ درصد از هیات‌های عزاداری استان در این چند شب عزاداری دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

او به رتبه نخست کرمانشاه در ثبت‌نام هیات‌های عزاداری در سامانه بیرق اشاره کرد و گفت: امسال سامانه بیرق برای ثبت‌نام هیات‌های که قصد برگزاری مجالس عزاداری حسینی را دارند در کشور طراحی شد که در استان با استقبال خیلی خوبی روبه رو شد.

احمدی از هیات‌های که در سامانه بیرق ثبت‌نام کرده و ماسک برای عزداران حسینی در اختیار ندارند خواست به سازمان تبلیغات اسلامی استان برای دریافت ماسک مورد نیاز مراجعه کنند و افزود: خوشبختانه روز گذشته به کارگروه عزاداری ستاد کرونا ۱۸۰ هزار ماسک اهدا شد تا روز تاسوا و عاشورا در اختیار هیات‌ها قرار بگیرد.

او با اشاره به محدودیت‌ها و تمهیدات مقرر شده در کارگروه عزاداری ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا، اضافه کرد: از هیات‌های مذهبی که در روز تاسوا و عاشورا برنامه عزاداری برگزار می‌کنند درخواست داریم، مسیر عزاداری کوتاه باشد و حتما عزاداران با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با ماسک در دسته عزاداری حضور یابند.

او گفت: هیات‌ها و دسته‌هایی داریم که هر ساله بعد از پایان عزاداری، مراسم تجمعی را دارند که قرار شده این تجمع آخر سال با توجه به وضعیت موجود برای حفظ سلامتی عزاداران و شهروندان، امسال برگزار نشود.

او افزود: میکروفنی که در دسته‌های عزاداری استفاده می‌شود و بین مداحان دست به دست می‌شود باید حتما بعد از هر بار استفاده دست‌های مداحان و میکروفن‌ها ضدعفونی شود تا خود ناقلی برای انتقال ویروس کرونا نباشند.

او ادامه داد: در کرمانشاه معمولا رسم است خانواده‌ها برای همراهی دسته‌های عزاداری اطراف آن‌ها جمع می‌شوند که درخواست داریم از خانواده‌های عزیز حتی‌الامکان حضوری نداشته باشند.

احمدی از برگزاری نماز ظهر عاشورا در کرمانشاه خبر داد و گفت: ساماندهی خوبی شکل گرفته، عزاداران سید‌الشهدا (ع) الگو هستند، این چند شب با بازدید‌هایی که داشتیم نحوه و شیوه عزاداری‌ها را دیدیم انصافا نگذاشتند عزاداری آقا امام حسین (ع) مسکوت بماند و به بهترین شکل با رعایت موازین بهداشتی مجالس را برگزار کرده‌اند.

او به احیای روضه چهارپایه خوانی در مناطق محروم، حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر کرمانشاه اشاره و بیان کرد: مداحان ترزا اول استان در این مناطق چهارپایه گذاشتند و بین مردم عزاداری کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در بحث تبدیل نذورات، گفت: نذورات از نظر شرعی اگر صیغه نذر خوانده باشند نمی‌توانند تبدیل کنند، ولی اگر صیغه نذر نخوانده باشند می‌توانند به حالت خشک تقسیم کنند.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.