سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت کارگران تخلیه و بارگیری در مرز پرویزخان باید ساماندهی شود

فرماندار قصرشیرین گفت: ساماندهی کارگران بخش تخلیه و بارگیری شاغل در مرز رسمی پرویزخان ضروری است و باید کنترل بر تردد‌های مرزی نیز تشدید شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادعلی تاتار روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون کارگری قصرشیرین  گفت:  بیش از ۲هزار تن از کارگران کار تخلیه کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی را در محوطه مرز برعهده دارند که نیازمند ساماندهی هستند.

او اظهارداشت: مرز رسمی پرویزخان در قصرشیرین یکی از مناطق راهبردی کشور برای انجام صادرات غیرنفتی است و حجم تردد روزانه کارگران، تجار و رانندگان و دیگر ادارات و نیرو‌های مستقر در مرز بسیار زیاد است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: هم اکنون ارگان‌های مستقر در مرز پرویزخان از جمله گمرک و نیرو‌های نظامی به صورت شبانه روز امور مرزی را رصد می‌کنند.

تاتار ادامه داد: بسیاری از کارگران مستقر در مرز زیرنظر تعاونی گمرک فعالیت می‌کنند و به صورت ماهیانه حقوق و بیمه خود را دریافت می‌کنند و در مناسبت‌های مذهبی مختلف نیز مبالغی تحت عنوان پاداش به آن‌ها پرداخت می‌شود.

او گفت: مرز برای انجام امور صادرات یک ظرفیتی دارد که باید براساس آن تصمیم گیری شود.

دادستان قصرشیرین هم در این جلسه گفت: مرز رسمی پرویزخان نقش مهم و حیاتی برای صادرات کالا به کشور عراق دارد.

سعید خدرویسی افزود: این مرز با سابقه بیش از ۲۰ سال در زمینه تجارت، ارزآوری بالایی برای دولت داشته و نقش حیاتی و کلیدی در جذب بازار کشور عراق دارد.

او با بیان اینکه مرز پرویزخان هم اکنون در زمینه زیرساخت‌ها و امکانات وضعیت مطلوبی ندارد، اضافه کرد: در بخش کارگری هم نظم و نظارتی صورت نمی‌گیرد، برخی از این افراد مشکلاتی را بوجود آورده اند که لازم است با آن‌ها برخورد شود.

دادستان قصرشیرین اضافه کرد: دستگاه قضایی با این افراد قاطعانه برخورد خواهد کرد، اما در کنار اقدام‌های قضایی گمرگ موظف است در کوتاه‌ترین زمان کار هویت بخشی کارگران را آغاز و برای همه کارت صادر کند.

اوگفت: ضرورت دارد ماموران انتظامی و هنگ مرزی ضمن تعامل با مدیریت گمرک تا راه اندازی گارد گمرک امنیت لازم  را برقرار کنند.
انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.