سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مشکلات مهد های کودک گلستان در پی تعطیلی طولانی مدت آنها

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: تعطیلی طولانی مدت مهدهای کودک به دلیل بیماری کرونا، مشکلاتی را برای صاحبان امتیاز و خانواده های کودکان و کارکنان این مراکز ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید مهدی حسینی مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: ۴ درصد کودکان گلستانی در مهدکودک‌های استان پرورش می‌یابند و ادامه تعطیلی مهد‌های کودک مشکلات زیادی را برای مربیان و صاحبان مهد‌های کودک به وجود آورده و انتظار داریم که نسبت به بازگشایی مهد‌های کودک با توجه به پروتکل‌های بهداشتی اهتمام شود.

او ادامه داد: حضور کودکان در مراکز غیر مجاز که بدون رعایت استاندارد‌های لازم اقدام به نگهداری از کودکان می‌کنند و عدم آمادگی کودکان برای ورود به آموزش رسمی کشور از جمله معضلات تعطیلی مهد‌های کودک به شمار می‌رود.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: بیش از ۲۲۷ هزار کودک در سطح استان داریم که از این میزان هشت هزار و ۹۴۳ نفر در مهد‌های کودک استان استقرار دارند و نسبت به میانگین کشوری که هفت درصد است تعداد حضور کودکان در مهد‌های کودک استان پایین‌تر از حد نصاب کشوری است.

دکتر سید مهدی حسینی ادامه داد: ۲۴۵ مهدکودک در استان گلستان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۳ مهد کودک شهری، ۷۵ مهدکودک روستایی و ۴۷ مهد کودک نیز در حاشیه شهر‌ها فعالیت دارند.

این مقام مسئول افزود: ۱۱۵ مهدکودک در استان گلستان ملکی و ۱۳۰ مهدکودک استیجاری است و بیش از هزار و ۲۰۰ مربی، کارآفرین، مسئول و موسس در این مهد‌های کودک مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: مهد‌های کودک مراکزی هستند که مسئول نگهداری و پرورش کودکان زیر سن دبستان بوده و با ایجاد فضای شاد و ایمن و با ارائه آموزش‌های مطابق سن کودکان نسبت به پرورش رشد همه جانبه کودکان اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.