سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تالار‌ها و سفره‌خانه‌ها بعد از عاشورا بازگشایی می‌شوند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت:سفره‌خانه‌های سنتی و تالارهای پذیرایی در کردستان بعد از عزاداری دهه اول محرم بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در جلسه کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا استان بر نظارت بیشتر بر هیات‌های مذهبی در ایام محرم تاکید کرد وگفت: نوع عزاداری و عاشورا امسال متحول شده و به همین منظور از تمام هیات و عزاداران که نسبت به رعایت پروتکل‌ها مشارکت داشته‌اند قدردانی می‌کنیم و خواهان آن هستیم که در روز‌های تاسوعا و عاشورا نیز این موضوع مهم را به منظور رفع دغدغه‌های مردم و دوست‌داران اسلام و انقلاب رعایت کنند.

او افزود: برخی از مخالفان دنبال آن بودند که اسلام و عاشورا را در ذهن مردم بد جلوه کنند، اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب تا به امروز گزارشی که دارای مطالب دغدغه‌مند باشد نداشتنم، اما باید با حفظ پروتکل‌ها عاشورا و فلسفه آن را زنده نگه داریم.

‎معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: سفره‌خانه‌های سنتی و تالارهای پذیرایی این استان بعد از عزاداری دهه اول محرم (تاسوعا و عاشورا) با اولویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود.

‎خوش اقبال ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش نیاز بازگشایی این مراکز است و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف به نظارت بر این مراکز هستند.

‎معاون سیاسی یادآور شد: از نیروی انتظامی و بسیج نیز انتظار می‌رود حتما مراسم تاسوعا و عاشورا را نظارت کنند تا در آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیات‌ها و عزاداران حسینی رعایت شود.

‎او با قدردانی از همکاری مردم خوب و کارکنان دولت در کنترل شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: در بازرسی‌های سرزده مشخص شد در کنار رعایت پروتکل‌ها، دستگاه‌های خدمات رسان به کار مردم نیز رسیدگی کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار کردستان در خصوص بازگشایی مدارس و دغدغه خانواده‌ها اظهار داشت: انتظار می‌رود آموزش و پرورش دغدغه‌های خانواده‌ها و دست اندرکاران را جدی بگیرد و با توجه به جدی بودن خطر شیوع ویروس کرونا توقع داریم آموزش‌ها و توصیه‌های لازم به مردم و دانش آموزان از طریق مدارس و رسانه‌ها ارایه شود.

او همچنین در خصوص نحوه مدیریت شرایط کرونایی از سوی دشمنان نیز گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌های یکجانبه، دولت جمهوری اسلامی با همکاری همه ارکان نظام توانسته تا به امروز بحث کرونا در کشور را خوب مدیریت کرده که این مهم در سایه همراهی و کمک مردم انجام شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.