سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسلیم اسناد مالکیت ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی آذربایجان غربی

اسناد مالکیت ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی آذربایجان غربی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در اجرای قانون جامع حدنگار و تثبیت عرصه های منابع طبیعی با برگزاری مراسم ویژه اسناد مالکیت ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی آذربایجان غربی واگذار شد.

بر پایه این گزارش در این  مراسم، امیر جوان کیا مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در این زمینه اظهار داشت: تاکنون با همت و تلاش های شبانه روزی همکاران ثبت و در اجرای نقشه برداری قانون جامع حد نگار یا کاداستر یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی استان در بانک اطلاعات زمین جانمایی شده است.

او افزود: در ۵ ماه گذشته با صدور اسناد تک برگی،  مالکیت دولت در ۶۰۰ هزار هکتار از  عرصه‌های منابع طبیعی آذربایجان غربی تثبیت شد.

جوان کیا ادامه داد: درحوزه اجرای قانون حدنگار در سایه پیگیری‌های مستمر، عزم جهادی همکاران ثبتی اداره کل ثبت اسناد استان موفق به کسب رتبه برتر در جانمایی و تثبیت اراضی ملی در ۵ ماهه سالجاری در بین استان‌های کشورشده است.

پیش از این اسناد مالکیت زمین‌های ملی آذربایجان‌غربی به ‌صورت دفترچه‌ای بود که با اجرای این طرح و ثبت اراضی ملی در "سامانه کاداستر" سازمان ثبت اسناد، سند تک برگی برای اراضی واقع در منابع طبیعی صادر و از هرگونه دخل و تصرف اشخاص و معارضان به آن جلوگیری می‌شود.

آذربایجان‌غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که از این میزان ۱۰۱ هزار هکتار جنگل و بقیه مرتع است.

 

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.