سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آینده ای نزدیک؛

خودکفایی در تولید کیت کرونا با موسسه رازی

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت:کیت های تشخیص کرونا پس از صدور مجوز در موسسه رازی تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمدحسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به تحقیق در خصوص ویروس کرونا در موسسه رازی، گفت: دو گروه در موسسه در حال تحقیقات بر روی کیت های تشخیصی کرونا هستند و ارزیابی اولیه توسط انیستیتو پاستور در خصوص گروهی که بر روی پروتئین S1 فعالیت می کردند، انجام شده و با تائید اولیه، مراحل اخذ مجوز نهایی توسط وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

او از تولید این کیت ها در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: به دلیل موجود بودن زیرساخت ها، مشکلی در زمینه تولید وجود ندارد و پس از صدور مجوز تولید آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: حدود ۷۰ طرح تحقیقاتی در حوزه کرونا انجام شده است که بخشی از آن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز و وزارت بهداشت بوده؛ این طرح ها در کمیته کرونا مورد بررسی قرار گرفته و ابلاغیه آن انجام خواهد شد که تاکنون نتایج نسبتا خوبی را شاهد بوده ایم.

انتهای پیام/د.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.