سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۵ میلی‌متر بارش مونسونی در ایراندگان خاش بارید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:بیشینه بارش‌های مونسون با ۴۵ میلی‌متر در شبانه روز گذشته در ایرندگان خاش ثبت که منجر به جریان یافتن رودخانه‌های محلی و آبگرفتگی معابر شد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  گفت : همان‌طور که انتظار می‌رفت از روز یکشنبه گذشته بر شدت فعالیت بارش‌های مونسون در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان افزوده شده و تا کنون در بیش‌از ۲۵ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی بارندگی ثبت شده است.

او افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های بارانسنجی تا ساعت ۰۹:۳۰ صبح امروز بیشترین بارش‌ها به ترتیب از ایستگاه‌های «ایرندگان» خاش ۴۵، «رحمان آباد ایرندگان» خاش با ۳۱، «میرآباد» زاهدان و «چگرد» خاش ۲۸، چانعلی زاهدان و «باراندشت گوهرکوه» خاش ۲۷ و «دهک» سراوان ۲۳.۵، سرمچ میانشهر نیکشهر ۱۸ و آشار مهرستان ۱۷ میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بارش‌ها در برخی مناطق مرکزی و جنوبی استان منجر به جریان یافتن برخی رودخانه‌های محلی، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها شده است.

او بیان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیشیابی و مدل‌های جوی همچنان شرایط برای رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران، رعد و برق و تندباد موقتی در ارتفاعات جنوبی و مرکزی استان فراهم است.

حیدری افزود: با توجه به شدت بارش‌ها احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ و احتمال بروز خسارت وجود دارد.

او  تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان بارش از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و اتراق در حاشیه آن‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری شود. همچنین در تردده‌ای جاد‌های به دلیل لغزندگی جاده‌ها احتیاط شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به نوسانات دمایی استان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با دمای ۲۱ درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین شهر و دلگان با دمای ۴۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.