سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایزه ویژه به سازندگان بازی های جدی در حوزه سواد سیاسی اختصاص داده شد

بیرخانه چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۹ از اختصاص جایزه ویژه برای بازی‌های جدی در حوزه سواد سیاسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حساس‌ترین و پرجایزه‌ترین بخش این رویداد، بخش جشنواره است که هر سال با پذیرش آثار تولید شده در حوزه بازی‌های هدفمند به داوری و معرفی «بازی جدی سال» می‌پردازد و علاوه بر آن در محور‌های مختلف جوایز متعددی توسط حامیان رویداد به آثار منتخب تعلق می­‌گیرد. دبیرخانه رویداد امسال به شکل ویژه برای بخش جشنواره دست به یک نوآوری تازه زده و آن اضافه شدن بخشی برای بازی‌های جدی در حوزه «سواد سیاسی» است.


بیشتر بخوانید


ساختار بازی‌های جدی چیست

ساخت بازی جدی در حوزه سواد سیاسی در واقع به معنی ساخت بازی با رویکرد آموزش علوم سیاسی، فرهنگ رفتار سیاسی و فهم ساختار‌های سیاسی است. عنوان مثال در یک بازی شبیه­سازی شده می­توان بازیکن را موقعیتی قرار داد که نقش یک مقام سیاسی را داشته باشد و باید درباره مسائل مختلف تصمیم‌گیری و اعمال سیاست کند. بازیکن ضمن درگیر شدن با این بازی و قرار گرفتن در موقعیت دولتمردان، فرهنگ رفتار سیاسی را آموزش می‌بیند؛ اینکه تصمیمات دولتمردان چه تاثیراتی در جامعه دارد، نتایج گوناگون و احتمالی یک تصمیم­گیری چه خواهد بود. از دیگر مصادیق بازی­های مروج سواد سیاسی می­توان به بازی­های آموزشی در حوزه فرهنگ انتخابات و نحوه مشارکت سیاسی در جامعه اشاره کرد.

رویداد بزرگ جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۹ با همین هدف بازی‌هایی که در حوزه آموزش انتخاب سیاسی مناسب، فهم ساختار‌های سیاسی یا فرهنگ انتخابات ساخته شده و به دبیرخانه ارسال شده باشند را به شکل ویژه مورد داوری قرار می­‌دهد.  برای این بخش ویژه مجموعا تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال جایزه تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.