سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجیدی در نشست خبری رویداد هنری «سوگ در خانه»:

ساخت فیلم‌های دینی سخت است/ از نزدیک شاهد رنج‌های احمدرضا درویش بودم

مجید مجیدی گفت: همیشه دغدغه‌ام بوده فیلمی درباره امام حسین (ع) بسازم؛ اما پرداخت به این موضوعات سخت است.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید مجیدی مدیر اولین دوره سوگواره فیلم کوتاه «سوگ در خانه» در نشست خبری این رویداد گفت: محرم و عاشورا ظرفیت‌های گسترده‌ای برای حوزه‌های نمایشی، فرهنگی و … دارند. ما همیشه افسوس خوردیم چرا به این موضوع در سینمایمان کمتر پرداخت شده است. 

این کارگردان سینما افزود: مسئله حق طلبی حسین (ع) مرز نمی‌شناسد و از ادیان هم عبور می‌کند. من در هند دیده‌ام که نسبت به امام حسین (ع) ادای احترام می‌کنند. امسال عزاداری‌ها بیشتر در خانه برگزار می‌شود و ما فکر کردیم بهتر است خلاقیت در برگزاری این مراسم‌ها بروز و ظهور داشته باشد. لذا، در این رویداد هنری از همه فیلمسازان دعوت می‌کنم که اگر به این حوزه علاقه‌مند هستند، بیایند و خلاقیت خود را ثبت و ضبط کنند و آثارشان را برای ما بفرستند.

کارگردان «خورشید» بیان کرد: البته سطح توقع ما بالاست؛ چون این موضوع برای ما مهم است امیدوارم آثاری که به ما می‌رسد درخور باشد. فعلا داوران ما نرگس آبیار و میرکریمی هستند. از آثار مستند هم در این رویداد استقبال می‌کنیم، ولی آثار باید نگاه تازه و حرفی داشته باشند. هنوز چشم‌انداز مشخصی برای آینده وجود ندارد و این رویداد صرفاً یک آغاز است. فعلا برنامه این است که دریافت آثار تا آخر شهریورماه ادامه داشته باشد تا فرصت آماده کردن و بازبینی آن‌ها را هم داشته باشیم.

از نزدیک شاهد رنج‌های احمدرضا درویش بودم

کارگردان مستند «روضه رضوان» درباره علاقه مندی خود به ساخت آثار دینی اظهار کرد: همیشه دغدغه‌ام بوده فیلمی درباره امام رضا (ع) و امام حسین (ع) بسازم؛ اما پرداخت به این موضوعات سخت است. خودم از نزدیک شاهد بودم که درویش برای ساخت فیلم رستاخیز چه رنجی کشید.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت این موضوع و حساسیت‌هایی که هست، ورود برای فیلمسازان سخت است. عرصه‌ای نیست که به راحتی بتوان فضای حاکم بر آن را تغییر داد. واقعاً باید بستر‌های ساخت فیلم در این حوزه آماده باشد.

 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.