سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴ هزار و ۷۰۲ کردستانی در صف وام ازدواج

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: ۴ هزار و ۷۰۲ نفر در استان کردستان در صف وام ازدواج هستند.

گلاویژ فتاحی معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۶ هزارو ۳۷۷ نفر در استان، تسهیلات ازدواج را دریافت کرده‌اند.

او جمع کل متقاضیان وام قرض‌الحسنه ازدواج در استان،را ۱۱ هزار و ۷۹ نفر عنوان کرد و افزود:هم اینک  ۴ هزار و ۷۰۲ نفر نیز در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند.

فتاحی اضافه کرد:درحال حاضر ۱۷۹۰ نفر در انتظار تعیین شعبه هستند، هزار و ۱۹ نفر در انتظار پذیرش در شعبه و پرونده ۷۴۵ نفر نیز تکمیل شده است.

او افزود: هزارو ۱۴۸ نفرهم در انتظارتکمیل مدارک هستند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان بیان کرد: در مدت یادشده ۵۸ درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج را دریافت کرده‌اند.

فتاحی بیان کرد: تسهیلات قرض الحسنه با دوره باز پرداخت پنج ساله ازدواج برای هر یک از زوجین ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده و با همکاری بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

او دلیل تاخیر در پرداخت وام ازدواج برخی متقاضیان را کمبود تعداد شعب وکمبود منابع قرض الحسنه بانک‌ها ودر نتیجه شلوغی صف دریافت وام دربانک‌ها اعلام کرد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: برای تسهیل در پرداخت تسهیلات وام ازدواج پیگیری‌های زیادی کرده‌ایم و بیشتر بانک‌ها نیز همکاری خوبی دارند.

گفتنی است؛ براساس لایحه بودجه سال ۹۹ مبلغ وام ازدواج برای هریک از زوج‌ها ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است وزوج‌ها می‌توانند برای مخارج اولیه زندگی  ۱۰۰ میلیون تومان وام از بانکهای عامل دریافت کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.