سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان زرد شد

معاون امور بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: استان همدان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر منوچهر کرمی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: با توجه به تداوم شیوع کروناویروس در سراسر کشور مردم بهتر است از سفر  خودداری کنند.

او بیان کرد: شهروندان در صورت سفر در هتل‌ها و مکان‌هایی که شیوه نامه بهداشتی را رعایت می‌کنند، ساکن شوند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با اشاره به در پیش بودن تعطیلات دهه اول محرم، گفت: سلامت خانواده و همشهریان در گرو رفتار‌های بهداشتی ما بوده و استفاده از ماسک و رعایت کردن شیوه نامه  بهداشتی قطعاً در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا تأثیرگذار است.

کرمی با تأکید بر اینکه مسافران برای حفط سلامت خود و دیگر افراد باید از حضور بیش از حد در سطح شهر و بازار خودداری کنند، اضافه کرد: افراد دارای علائم مرتبط با بیماری کرونا از حضور در مراسم عزاداری و اجتماعات عمومی خودداری کنند.

او در تشریح وضعیت استان همدان در ایام شیوع کرونا ویروس گفت: تعداد موارد قطعی ابتلا به کروناویروس در استان همدان به ۳ و ۵۳۸ نفر رسیده و متأسفانه تا به امروز ۴۶۷ نفر نیز فوت کرده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: شهرستان‌های اسدآباد، بهار، رزن، نهاوند و همدان در وضعیت زرد، فامنین در وضعیت قرمز و ملایر، کبودراهنگ و تویسرکان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

کرمی با بیان اینکه گروه‌های پرخطر مانند سالمندان، بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه ای، زنان باردار و کودکان بهتر است در منزل و با استفاده از رسانه ملی و فصای مجازی در عزاداری شرکت کنند، یادآور شد: نذورات به صورت کمک‌های مؤمنانه یا کمک به کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.