سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان مطرح کرد؛

افتتاح ۳۷۷ پروژه در هفته دولت/ در حوزه گردشگری عقب هستیم

استاندار کرمان گفت: ۳۷۷ طرح با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد جواد فدایی، استاندار کرمان امروز صبح به مناسبت هفته دولت در جمع اصحاب رسانه با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر گفت: امیدواریم منش و راه این دو شهید بزرگوار الگویی برای دولت و کارمندان باشد.

او با اشاره به عملکرد دولت در یک سال گذشته در استان کرمان افزود: در هفته دولت طرح‌های زیادی با اعتبارات دولتی و بخش خصوصی به بهره برداری رسیده یا به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: طرح‌هایی که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد ۳۷۷پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان است.

فدایی تصریح کرد: هفته دولت سال ۹۸، ۵۳۱میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح طرح‌ها بود، اما امسال در مقایسه با سال گذشته این اعتبار ۳برابر شده است.

او تصریح کرد: در سال گذشته ۵۳۱ میلیارد تومان پروژه دولتی در سطح استان افتتاح شد که در سال جاری میزان سرمایه‌گذاری پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت سه برابر شده که نشان می‌دهد فعالیت خوبی در استان صورت گرفته است.

استاندار کرمان افزود: یکی از دستگاه‌هایی که پروژه‌های خوبی طی یک سال گذشته در سطح استان اجرا کرد برق منطقه‌ای جنوب استان است که یک پست برق در جیرفت با ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار و یک پست نیز در شهرستان کهنوج با ۱۳۴ میلیارد تومان به‌منظور رفع مشکل نوسانات، افت فشار و ... ایجاد کرده و افتتاح می‌شود و خیلی از مشکلات این منطقه برطرف خواهد شد.

فدایی افزود: در بخش مسکن ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری طی یک سال گذشته در استان کرمان آماده بهره‌برداری شده است و از این تعداد یک هزار مسکن در راستای مصوبه سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به جنوب کرمان باقی مانده است.

او ادامه داد: برای ساخت این واحد‌ها ۳۱۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که ۲۵۰ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات ارزان قیمت بوده است.

او با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌هایی که مشکلاتی داشت و مورد گلایه مردم بود تصریح کرد: در زمینه سفر با قطار به تهران در منطقه سیریز بود که ۸ کیلومتر آن با هزینه ۳۰ میلیارد تومان مرمت شده و مابقی در حال مرمت است.

او اظهار داشت: در هفته دولت پروژه‌های سامانه پایش تصویری در استان به بهره‌برداری می‌رسد که این سامانه‌ها هم برای طرح ترافیکی و هم سرقت به عنف نصب می‌شوند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بخش خصوصی و دولتی نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان است، افزود: ۷ هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان در صنعت و معدن با اشتغال مستقیم ۳ هزار و ۵۵۵ نفر، بخش کشاورزی ۱۵۰ میلیارد تومان با اشتغال ۹۴۴ نفر، بخش گردشگری ۲۳ میلیارد تومان با اشتغال ۹۶ نفر و بخش تولید انرژی ۱۴۹ میلیارد تومان و ۷۵ اشتغال ایجاد شده است.

فدایی افزود: علی‌رغم اینکه پتاتسیل‌های بالا و مکان‌های گردشگری و تاریخی زیادی در استان وجود دارد، در حوزه گردشگری خیلی عقب هستیم و تنها ۲۳میلیارد تومان سرمایه در استان و ایجاد ۹۶ شغل خیلی کم است که باید سرمایه‌گذاران در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند.

او بیان کرد: برای هر شغلی که در صنعت و معدن ایجاد می‌شود دو میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد، اما برای ایجاد هر شغل در گردشگری تنها نیاز به ۲۰۰ میلیون تومان است.

استاندار کرمان ادامه داد: تا کنون تمرکز ما بر بخش‌های معدنی استان بوده که عمده سرمایه‌گذاری‌های معدنی در شهرستان‌هایی از جمله سیرجان، کرمان، رفسنجان، شهربابک و زرند بوده و به‌دنبال آن هستیم که در زمینه معادن جنوب استان سرمایه‌گذاری صورت گیرد و جنوب هم علاوه بر قطب کشاورزی تبدیل به قطب معدنی هم شود.

او گفت: بانک‌ها یک سری ماموریت‌ها بر عهده دارند و آن‌چه که ما‌دنبال آن بوده و هستیم این است که منابع و مصارف در استان افزایش پیدا کند.

او گفت: بانک‌ها به‌دلیل اینکه منابع آن‌ها برای مردم است از اعطای تسهیلات خودداری می‌کنند و ترحیح می‌دهند در جایی سرمایه‌گذاری کنند که خطر ریسک کمتری داشته باشد، در پایان سال ۹۶ منابع بانکی استان ۲۳ هزار میلیارد تومان و مصارف ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

او افزود: در پایان تیرماه امسال منابع بانکی استان به ۴۵ هزار میلیارد تومان یعنی دو برابر سال گذشته افزایش داشته و همچنین مصارف به ۳۹ هزار میلیارد تومان که ظرفیتی بیش از دو برابر بوده رسیده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.