سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

یک هزار و ۵۲ پرونده تسهیلات کرونا در حوزه فرهنگ و هنر لرستان تشکیل شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: یک هزار و ۵۲ فقره پرونده تسهیلات جبران بخشی از خسارت‌های کرونا برای اهالی فرهنگ و هنر استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: یک هزار و ۵۲ فقره پرونده تسهیلات جبران بخشی از خسارت‌های کرونا برای اهالی فرهنگ و هنر استان تشکیل شده است.

 احمد حسین فتایی در نشست چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری لرستان با آیت الله احمد مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات مربوطه به فعالان این بخش پرداخت شده و استان رتبه ششم کشور را در این زمینه دارد.

او با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر افزود: این مهم باید نهادینه و دیدگاه‌ها نسبت به آن تقویت شود که با توجه به حضور چهره‌های فرهنگی و علاقه‌مند به فرهنگ میان منتخبین مردم لرستان بایستی از این ظرفیت برای توسعه استان بهره گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همچنین گفت: با افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی اقدامات مطلوبی شکل گرفته که در این راستا سالن همایش اداره کل تکمیل، سالن آمفی تئاتر پس از ۲۳ سال بازسازی و کتابخانه‌های آیتی بروجرد و الیگودرز نیز کامل شده است.

فتایی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سالن آمفی تئاتر دورود و افتتاح سالن الشتر تا پایان امسال افزود: کار ساخت یک نگارخانه نیز مهرماه امسال در ازنا آغاز خواهد شد.

او تاکید کرد: رعایت عدالت در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری یک اصل است بنابراین میزبانی برگزاری جشنواره‌های مختلف با توجه به زیرساخت‌های شهرستانی تعیین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همچنین از برگزاری جشنواره‌های اقوام خبر داد و گفت: با وجودی که سینما‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد، اما با استفاده از بستر مجازی ۳۴ جشنواره و برنامه از جمله کنسرت موسیقی، مسابقات کتابخوانی و مسابقات قرآن و عترت برگزار شده است.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.