سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تن کالای اساسی طی ۵ ماه گذشته

راستاد گفت: امسال ۵۰ میلیون تن کالای اساسی در بنادر تخلیه و بارگیری شده که بخش عمده‌ای از آن در بندر امام خمینی (ره) بوده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز شاهد شروع بهره برداری از کانال دسترسی بندر بوشهر هستیم گفت: این عملیات به منظور تعمیق کانال دسترسی پذیرش کشتی‌های ۳۰ هزار تنی انجام شد که تاکنون حدود ۱۹۰ میلیارد تومان منابع برای آن اختصاص داده شده است.

او ادامه داد: این اقدام موجب تسریع در تخلیه و بارگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر می‌شود و فضای محصور بندر بوشهر به فضایی باز‌تر تبدیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: جزیره نگین قابلیت توسعه تا پایان سال را دارد، بنابراین داشتن کانال دسترسی برای کشتی‌های سایز بزرگ قابلیت بسیار مهمی محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: توسعه پایانه مسافربری بندر خارک در دستور کار قرار گرفته و سعی داریم در طول مدت ۱۵ ماه آن را اجرا کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: اسکله پهلوگیری کشتی‌ها تا ۵۰ هزار تن در جزیره نگین تکمیل شده و سعی داریم در ضلع شمال غربی جزیره استحصال شده‌ای را ایجاد کنیم.

او افزود: در کنار آن مسیر دسترسی جزیره نگین در حال تکمیل است و زیرساخت اصلی فعالیت بندری در جزیره نگین فراهم شده است.


بیشتر بخوانید


راستاد با بیان اینکه این روند برای رسیدن به ظرفیت کامل تداوم خواهد داشت یادآور شد: در بندری که حداکثر مساحت آن ۶۰ هکتار است زمینه ایجاد پسکرانه تا ۵۰۰ هکتار را ایجاد کرده‌ایم و به دنبال آن هستیم که برای تاسیسات روبنایی از قابلیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

او اظهار کرد: تقاضا‌هایی از سوی بخش خصوصی برای جزیره نگین وجود دارد و مطمئناً به مرور علاوه بر سرمایه‌گذاری سازمان بنادر در تاسیسات زیربنایی در زمینه تاسیسات روبنایی هم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را جذب خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان بنادر بیان کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت بنادر به تخلیه و بارگیری کالا اختصاص دارد و بندر امام(ره) به عنوان هاب کالای اساسی محسوب می‌شود و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که توزیع کالای اساسی بین بنادر کشور را داشته باشیم البته عمده این کارها در بندر امام انجام می‌شود.

راستاد تاکید کرد: در بندر شهید رجایی و چابهار هم طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی داریم واردات و صادرات کالا‌های اساسی را انجام دهیم.

او بیان کرد: امیدواریم در بندر بوشهر هم حجم قابل توجهی از تخلیه و بارگیری کالای اساسی را داشته باشیم که در مجموع سال گذشته ۱۵۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری در تمامی بنادر صورت گرفته که بخش عمده آن کالای اساسی بوده است و امسال هم تاکنون ۵۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالا‌های اساسی انجام شده و همچنان طرح‌های توسعه‌ای را دنبال خواهیم کرد.

او توضیح داد: مهمترین این برنامه‌ها ایجاد پایانه کانتینری در بندر شهید رجایی است و امیدواریم ۹۰۰ متر آن تا پایان امسال افتتاح شود و به بهره‌برداری برسد.

راستاد در پایان اظهار کرد: اسکله نفتی هم در بندر شهید رجایی در حال احداث است و جزو پروژه‌های جهش تولید است که ظرفیت تخلیه و بارگیری را به هشت و نیم میلیون تن می‌رساند و البته تجهیز بندر هم در دستور کار ما قرار گرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.