سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

۲۶ درصد فوتی تصادفات را عابران پیاده تشکیل می‌دهند

۲۶ درصد فوتی تصادفات از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه در مازندران را عابران پیاده تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۱۷۷ نفر از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در تصادفات رانندگی در مازندران جان خود را از دست دادند، گفت: ۲۶ درصد از کل تلفات حوادث رانندگی در این مدت عابران پیاده هستند.

او افزود: ۴۶ عابر پیاده از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۹ درصد کاهش داشت.

دکتر عباسی با بیان اینکه ۲۵ نفر از عابران پیاده در بیمارستان و ۲۱ نفر هم در محل حادثه فوت شدند، گفت: ۲۶ نفر از عابران پیاده در محور برون شهری و راه روستایی و بقیه در محور درون شهری جان باختند.

او ادامه داد: بیشترین ماه مربوط به تیر با ۱۶، اردیبهشت با ۱۳، خرداد با ۱۰ و فروردین با ۷ نفر گزارش شد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: شهرستان‌های بابل با ۹، تنکابن با ۷، آمل و ساری هر کدام با ۶ مورد به ترتیب بیشترین فوتی عابر پیاده و شهرستان‌های فریدونکنار، کلاردشت، نور، بهشهر، عباس آباد، گلوگاه و محمود آباد هر کدام با یک فوتی عابران گزارش شد.

او بیشترین وسیله درگیر با عابران پیاده را ۵۲ درصد خودروی سواری اعلام کرد و گفت: از این تعداد پراید با ۸ و پژو ۲۰۶ با ۵ نفر به ترتیب بیشترین رکورد را به ثبت رساندند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در خصوص افزایش سن سالمندی، افزود: این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان هنگام رانندگی توجه بیشتری به عابران، به خصوص عابران سالمند داشته باشند.

انتهای پیام/ س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.