سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلیه نخاله ساختمانی در مناطق شهری

رئیس سازمان پسماند شهرداری آبادان از جمع آوری نخاله ساختمانی در مناطق شهری و برخورد قضایی با افراد متخلف خبرداد.

رضا خادمی رئیس سازمان پسماند شهرداری آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،با اشاره به رها سازی نخاله‌های ساختمانی در مناطق شهری این شهرستان گفت: پس از جمع آوری تاسیسات نفتی از حوزه تانک فار و جمع آوری حریم آن عملا این زمین که متولی آن مشخص نیست رها شد و شهروندان هم محل مناسبی برای تخلیه نخاله دیدند.

او با اشاره به اینکه درخصوص جمع آوری نخاله‌ها در حوزه شهری برنامه ریزی مناسبی انجام شده است افزود: همکاران ما در مناطق شهری در حال انجام گشت‌های منظمی هستند افزود: مطابق قانون ۱۶ مدیریت پسماند متخلفانی که اقدام به ریختن نخاله در معابرعمومی یا پیاده رو می‌کنند ضمن اخطار ۲۴ ساعته چنانچه اقدام به جمع آوری نکنند آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد که در این زمینه تاکنون ۳۰ پرونده مفتوحه داریم.

رها شدن زمین بدون مالک / اقدامات شهرداری برای جمع آوری نخاله‌ها

رئیس سازمان پسماند شهرداری آبادان تصریح کرد: وقتی متولی زمین کاری به ملک ندارد و آن را رها می‌کند باید پاسخگوی حقوق مدنی شهروندان هم باشد، زمین متولی دارد، اما مشخص نیست و باید از طریق منطقه آزاد اروند پیگیری شود.

خادمی ادامه داد: برای برنامه ریزی و جمع آوری نخاله‌های موجود در حوزه تانک فار و حاشیه پیاده رو ما در منطقه شهری اقدام به دریافت لودر و کمپرسی کردیم و روزانه در حال انتقال نخاله‌های ساختمانی هستیم، البته ۵۰ درصد نظافت شهر هم بر عهده خود مردم است و حقوق اجتماعی می‌طلبد که آن‌ها هم ما را یاری و از ریختن نخاله جلوگیری کنند.

او گفت: براساس قانون ۱۶ مدیریت پسماند، شهرداری متخلفان را به مرجع قضایی معرفی کرد و منتظر رای قضایی هستیم که با رای قاطع و جریمه مناسب با آن‌ها برخورد شود.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.