سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحرک بدنی و انجام فعالیت‌های ورزشی در دوران کرونا ویروس

انجام فعالیت‌های بدنی و ورزش و تحرک داشتن در زمان شیوع کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است.

آژن کارشناس تربیت بدنی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: همه ما می‌دانیم که شیوع ویروس کرونا با ایجاد محدودیت‌هایی در زندگی با هدف کاهش تعداد بیماران، شرایط ورزش در بیرون از خانه را محدود کرده است و با این وجود، فعالیت بدنی به قدری برای سلامت جسم وروح ما ضروری است که حتماً باید برای آن برنانه منظمی داشته باشیم.

او بیان داشت: تحرک بدنی می‌تواند نقش پیشگیرانه داشته باشد البته از مهم‌ترین این اقدامات انجام ورزش منظم است. در حقیقت ورزش منظم یکی از راه‌های جلوگیری از مضرات بی حرکتی و فعالیت نکردن طی دوران قرنطینه خانگی است.

آژن افزود: کاهش قدرت عضلات و پایین آمدن توان قلبی، عروقی و ریوی به دنبال بی حرکتی خصوصاً در جمعیت مسن و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله علل افزایش ناتوانی دراین قشر آسیب پذیر جامعه است.

کارشناس تربیت بدنی اهواز گفت: کرونا و ترس از مبتلا شدن به آن، در حال حاضر افراد جامعه را به سطح بالاتری از استرس دچار کرده است هرچند مولفه‌های دیگری از جمله اوضاع اقتصادی هم در افزایش آن بی تاثیر نیست پس باید چه کاری انجام دهیم که بتوانیم خودمان را کمی با نشاط پرورش دهیم.

او گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های که به شما توصیه می‌شود، کم هزینه و اثربخشی بالایی دارد ورزش است که منجر به ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی است رابطه نزدیکی با سلامت و بهداشت روانی به ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های روانی دارد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.