سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت بیش از ۳۵ هکتار زعفران در اراضی شهرستان کرمانشاه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: برای توسعه کشاورزی و به منظور ترویج کشت زعفران در بین کشاورزان، بیش از ۳۵ هکتار زعفران در این شهرستان کشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  ابراهیم دارایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: برای  توسعه کشاورزی و به منظور ترویج کشت زعفران در بین کشاورزان، در سال ۱۴۰۰ -۹۹ بیش از ۳۵ هکتار زعفران در این شهرستان کشت شد.

 دارایی با اشاره به اینکه، عمده سطح زیر کشت زعفران در دهستان‌های سراب نیلوفر، سرفیروزآباد، کوزران و چقانرگس است افزود: با توجه به شرایط آب وهوایی این شهرستان و نیاز پایین این محصول به آب می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولات زراعی آب بر باشد و شرایط آب و هوایی برای کشت و توسعه زعفران بسیار مساعد و سازگار است.

 سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: کشت زعفران علاوه بر رونق اقتصادی کشاورزی این شهرستان، اشتغال زایی، توسعه کشاورزی پایدار و صرفه جویی در مصرف آب را نیز به دنبال خواهد داشت.

 دارایی افزود:  هرگونه حمایت اعتباری، فنی و آموزشی جهت افزایش کمی و کیفی تولید محصول زعفران را انجام می‌دهد و از نظر تولید، درآمد و اشتغال زایی تحولی در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.