سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی طرحی جهانی برای توزیع عادلانه واکسن کرونا

طرحی جهانی به نام کواکس به سرپرستی سازمان جهانی بهداشت برای توزیع عادلانه واکسن کرونا در حال راه اندازی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی بهداشت گفته است که ۱۷۲ کشور درگیر بحث و گفتگو برای مشارکت در طرح کواکس (COVAX) برای اطمینان از دسترسی عادلانه به واکسن‌های کووید ۱۹ هستند. کواکس یک طرح جهانی با هدف فراهم کردن دسترسی عادلانه در سطح جهانی به واکسن‌های ایمن و مؤثر برای بیماری کروناست.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، «کواکس»  در حال حاضر بزرگترین و متنوع‌ترین نمونه کار‌ی برای واکسن کرونا در جهان است. در مجموع ۹ واکسن  نامزد،  مورد ارزیابی قرار گرفته و بحث‌های بعدی با دیگر تولیدکنندگان عمده در حال انجام است.

طرح «کواکس»  توسط ائتلاف نوآوری‌های آمادگی همه گیر، اتحادیه واکسن‌ها و به سرپرستی سازمان جهانی بهداشت انجام می‌شود. این تنها ابتکار عملی جهانی است که با دولت‌ها و تولیدکنندگان برای اطمینان از دسترسی عادلانه به واکسن‌های کووید ۱۹ در حال انجام است.

کشور‌هایی که قصد دارند بخشی از این ابتکار عمل باشند، باید تا ۳۱ آگوست ( ۹ شهریور) آمادگی خود را اعلام کنند و برای پیوستن به طرح تسهیلات «کواکس»  پرداخت‌های اولیه را تا ۹ اکتبر مصادف با  ۱۸ مهر بپردازند.

تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: کووید ۱۹ یک چالش جهانی بهداشتی بی سابقه است که فقط با همکاری‌های مناسب دولت‌ها، محققان، تولید کنندگان و شرکای چند جانبه می‌توان از گسترش آن جلوگیری کرد.

او افزود: با همکاری منابع و اقدام به همبستگی می‌توانیم پس از تهیه واکسن برای کووید ۱۹، آن را به طور عادلانه در دسترس همه کشور‌ها قرار دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.