سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کارخانه‌های پوشش لوله شرکت لوله سازی اهواز:

لوله‌های فولادی در خانه لباس پلی اتیلن بر تن می‌کنند

رمضانی گفت: عملیات پوشش لوله‌های فولادی نفت، گاز و آب در شرکت لوله سازی اهواز انجام می‌شود.

شهرام رمضانی مدیر کارخانه‌های پوشش لوله شرکت لوله سازی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در این کارخانه پوشش لوله‌های فولادی نفت، گاز و آب با توسعه ظرفیت پوشش پلی اتیلن سه لایه لوله‌ها با ظرفیت ۲ میلیون متر مربع، امکان پوشش لوله از قطر ۱۰ و سه چهارم تا سایز ۶۰ اینچ انجام می‌شود.

او افزود: علاوه بر موارد گفته شده، پوشش‌های بر پایه اپوکسی (FBE) نیز صورت می‌گیرد که برای پوشش پلی اتیلن نقش حفاظت از خوردگی را ایفا می‌کند، ضمن اینکه این نوع پوشش با ضخامت و حفاظت ۸۰۰ میکرون سبب جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی و همچنین افزایش عمر لوله‌ها می‌گردد.

رمضانی با اشاره به اینکه این کارخانه در ابتدا با ظرفیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع آغاز به کار کرد، بیان داشت: به دلیل اهمیت استراتژیک تولید لوله‌های ۴۲ اینچ مورد نیاز پروژه عظیم خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک، با استفاده از توان متخصصان و تولید کنندگان داخلی مواد اولیه پوشش اپوکسی تولید می‌شود و موفق شدیم ظرفیت تولید را به ۲ میلیون متر مربع افزایش دهیم.

مدیر کارخانه‌های پوشش لوله شرکت لوله سازی اهواز با بیان اینکه ظرفیت تولید روزانه لوله‌های با پوشش پلی اتیلن و اپوکسی ۸۰ شاخه و به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع بود و هم اکنون به حدود ۱۵۰ شاخه و ۸۰ درصد ظرفیت افزایش یافته است، تصریح کرد: این لوله ابتدا در قسمت شست و شوی لوله اسیدپاش می‌شوند و سپس در بخش بیش گرم با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد دمای لوله افزایش می‌یابد و بعد از آن پوشش اپوکسی اعمال می‌شود.

او اظهار داشت: پس از انجام پوشش و سخت شدن لایه مذکور روی لوله، عملیات اپوکسی زدایی انجام می‌شود و پس انتقال به بخش کنترل کیفیت، لوله‌های تولید و پوشش داده شده برای استفاده از عملیات‌های مربوط به خطوط نفت، گاز و آب آماده خواهند شد.

براساس این گزارش؛ کارخانه‌های پوشش لوله از سال ۱۳۷۱ به منظور پوشش لوله‌های فولادی نفت، گاز و آب با هدف حفاظت از خوردگی لوله ها، طولانی شدن عمر آن‌ها و کاهش نگهداری خط لوله‌های مذکور راه اندازی شده است و با تلاش متخصصان توانمند ایرانی این شرکت در مسیر خودکفایی گام برمی دارد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.