سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیزدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه به صورت مجازی برگزار می‌شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه گفت:سیزدهمین دوره کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه امسال بدلیل شیوع کرونا، بصورت مجازی و در بستر آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهلا مژده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه گفت: فراخوان سیزدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه منتشر شده است.

او هدف از برگزاری این کنگره را شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی اشعار آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم‌های مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف اعلام کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه با بیان اینکه کنگره سیزدهم در ۲ بخش برگزار خواهد شد، افزود: یک بخش اصلی شعر عاشورایی و بخش ویژه شامل شهدای کردستان و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است که این بخش به زبان کردی، ترکی و فارسی آثار ادیبان و شعرا را پذیرش می‌کند.

مژده شرایط شرکت در سیزدهمین دوره کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه بصورت مجازی، گفت: علاقمندان به شرکت در کنگره سیزدهم لازم است نرم‌افزار شرکت در کنگره را نصب کرده و اثار خودر ا بوسیله آن ارسال کنند.

او اضافه کرد: شرکت کنندگان می‌توانند با ارسال عدد یک به شماره ۳۰۰۰۴۵۰۵۰۰۳۲۰۰ و یا دانلود نرم افزار از سامانه HTTPS://BIT.LY/۳ FXIL ۲۸ برای ارسال آثار خود اقدام کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه بابیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره تا روز سه شنبه اول مهرماه ۹۹ است،گفت:این کنگره به صورت آنلاین و مجازی چهارشنبه ۹ مهر برگزار می‌شود.

گفتنی است؛در دوازدهمین دروه کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه ۳۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که از این تعداد ۲۸۱ اثر از ۱۰۱ شاعر داوری شد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.