سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار دانشمندان درباره خطر شتاب در یافتن واکسن کرونا

مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی آمریکا درباره خطر روند شتاب انگیز در یافتن واکسن کووید ۱۹ هشدار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت بیش از ۹ ماه از همه گیری ویروس کرونا در جهان، غول‌های داروسازی با همکاری دولت‌ها می‌کوشند هر چه سریعتر به واکسن این بیماری دست یابند.

هم اکنون بیش از ۲۶ واکسن کووید ۱۹ به مرحله آزمایش انسانی رسیده است و شماری از آن‌ها مراحل پایانی آزمایشات خود را طی می‌کنند. با این حال، نگرانی‌هایی درباره شدت یافتن روند دستیابی به واکسن کرونا وجود دارد.

 آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی آمریکا نسبت به خطر شتاب و عجله در یافتن واکسن کووید ۱۹ هشدار داد.

او در این رابطه گفت: موضوع اصلی هم اینک دستیابی به واکسنی موثر برای مقابله با ویروس کروناست، اما حقیقت این است که انجام نشدن کامل روند آزمایشات واکسن و توزیع آن در جامعه می‌تواند بسیار خطرناک باشد.


بیشتر بخوانید


فائوچی تصریح کرد: پیش از تایید هر واکسنی، کارایی و ایمن بودن آن (نداشتن عوارض جانبی) باید در آزمایش‌ها مورد تایید قرار گیرد. کارایی و ایمن بودن واکسن کرونا نباید قربانی روند شتابزده دستیابی به واکسن شود.

با این حال، دانشمندان و محققان آمریکایی نگران هستند به دلیل نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت ترامپ اقدام به اعمال فشار بر سازمان غذا و داروی این کشور برای تایید یک واکسن جدید کند.

دولت ترامپ پیشتر بدون تایید مراحل آزمایشگاهی با صدور یک دستور اضطراری اجازه استفاده از پلاسمای خون افراد بهبود یافته از کرونا را برای بیماران صادر کرد. اقدامی که با انتقاد مجامع علمی آمریکا همراه شد.

تاکنون ۵ میلیون و ۷۴۰ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۱۷۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. دانشمندان تاکید دارند نباید به دلایل سیاسی و برای کنترل سریع شیوع ویروس کرونا در جامعه، اقدام به انجام کار‌های شتابزده کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
عجله تو مسائل پزشكي بمراتب خطرناكتر از خود ويروسه