سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین مجتمع تولید آهن اسفنجی در اردکان به بهره برداری رسید

رئیس سازمان صمت استان یزد گفت: بزرگترین مجتمع تولید آهن اسفنجی با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس در یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد رضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد گفت: بزرگترین مجتمع تولید آهن اسفنجی بخش خصوصی ایران با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

او افزود: این مجتمع با سرمایه گذاری ۲۲۷۵۰میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه  ۹۶۰ هزار تن است که فروش سالانه آن نیز به ۲۸ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

علمدار ادامه داد: پیش بینی می‌شود سالانه ۱۶۰ هزار تن به ارزش ۴۴/۸ میلیون دلار صادر شود و بر این اساس ۲۱/۵ میلیون دلار صرفه جویی خواهد شد.

 او تصریح کرد: محصولات تولیدی این مجتمع در تامین خوراک مورد نیاز واحد‌های ذوب و حل بخشی از خوراک مورد نیاز واحد‌های داخل کشور و همچنین به عنوان خوراک واحد‌های فولادسازی برای تولید بیلت و شمش فولادی کاربرد دارد.

علمدار اظهار داشت: مجتمع فولادی اردکان زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و پیش بینی اشتغال ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده است.

او افزود: شرکت مجتمع فولاد اردکان فعالیت خود را با سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیر مجموعه جهان پروفیل پارس از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است.

رئیس سازمان صمت گفت: اردکان از لحاظ مواد معدنی از شهرستان‌های غنی استان یزد است، هم اکنون یزد علاوه بر ۱۰ معدن بزرگ ملی، حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک دارد که در این واحد‌ها بیش از ۱۲ هزار نفر مشغول کار هستند.

علمدار ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر در ۲ هزار و ۹۷۰ واحد تولیدی و صنعتی استان یزد فعالیت دارند و یزد چهارمین استان صنعتی کشور است و نقش موثری در تولید کالا‌های صنعتی ایران دارد.

مجتمع تولید آهن اسفنجی اولین و بزرگترین پروژه خصوصی کشور در زمینی به مساحت پنج میلیون و یکصد هزار متر مربع با زیر بنایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع در اردکان است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.